عاشق استانبول

با من استانبول رو بگردید

۷۶ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

اردوغان: مخالفان پیشرفت اسلام در جهان به دین ما حمله می‌کنند

اردوغان: مخالفان پیشرفت اسلام در جهان به دین ما حمله می‌کنند

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر اهمیت اتحاد مسلمانان گفت: کسانی که از پیشرفت و رشد اسلام ناراحت و آشفته هستند به بهانه بحران‌هایی که خودشان ایجاد کرده‌اند به دین ما حمله می‌کنند

 
 
 
اردوغان: مخالفان پیشرفت اسلام در جهان به دین ما حمله می‌کنند

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست مجازی کشورهای اسلامی عضو و ناظر سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: "کسانی که از پیشرفت و رشد اسلام ناراحت و آشفته هستند به بهانه بحران‌هایی که خودشان ایجاد کرده‌اند به دین ما حمله می‌کنند".

اردوغان تصریح کرد: "بر این باورم که ما مسلمانان در این ایام که روزهای دشواری را سپری می‌کنیم، باید بیشتر به یکدیگر توجه داشته و همفکری و تبادل نظر کنیم".

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر "هوشیاری مسلمانان در برابر نقشه‌های پلیدی که برای دین اسلام و وجه مسلمانان کشیده‌شده"، گفت: "نمی‌توان وضعیتی که در آن هم قاتل و هم مقتول الله اکبر می‌گویند را پذیرفت".

وی در ادامه اظهار داشت: "متاسفانه امروز شاهد وضعیت بغرنج سرزمین‌های تاریخی اسلامی هستیم. سرزمینی که برای قرن‌ها چراغ راه بشریت در علم، حکمت و پیشرفت بوده است".

اردوغان ضمن تاکید بر اهمیت مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: "روزانه به طور متوسط ​​هزار خواهر و برادر مسلمان‌مان در سراسر جهان قربانی تروریسم و خشونت می‌شوند. نژادپرستی، قوم‌گرایی، فرقه‌گری و تروریسم از مشکلاتی هستند که جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داده‌است".

وی افزود: "وضعیت تاسف‌بار و بغرنجی که مسلمانان در آن قرار دارند باعث جری‌تر شدن عناصر امپریالیست و دشمنان اسلام شده است".

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: "گفتمان‌های ضد اسلامی و ضد مسلمانان از ابزارهای جدیدی هستند که سیاستمداران غربی امروز برای پنهان کردن شکست‌های خود از آن استفاده می‌کنند. اظهارات جدیدی مانند (اسلام فرانسوی)، (اسلام اروپایی)، (اسلام اتریشی) که اخیرا از سوی سیاستمدارن غربی مطرح شده آخرین نمونه‌های این نقشه پلید است. هدف اصلی چنین اقداماتی که به رهبری امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه پیش می‌رود، تضعیف اسلام و مسلمانان است".

خرید در استانبول

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

ترکیه حمله علیه کارمند هلال احمر این کشور در یمن را محکوم کرد

ترکیه حمله علیه کارمند هلال احمر این کشور در یمن را محکوم کرد

ترکیه، حمله مسلحانه به علی جان بوداک، کارمند هلال احمر ترکیه که در شهر عدن یمن انجام وظیفه می‌کند را به شدت محکوم کرد.

 

ترکیه حمله علیه کارمند هلال احمر این کشور در یمن را محکوم کرد

در بیانیه منتشره توسط وزارت امور خارجه ترکیه، تأکید شد که عاملان حمله خائنانه علیه پرسنل هلال احمر ترکیه که با تلاش خود برای تسکین درد و رنج مردم یمن که با یکی از جدی‌ترین بحران‌های بشردوستانه روبرو هستند و برای رفع نیازهای اساسی آنها تلاش می‌کنند، در اسرع وقت دستگیر و محاکمه شوند.

در ادامه این بیانیه ضمن آرزوی بهبودی فوری بر ای بوداک به دلیل حادثه دلخراش، برای جامعه هلال احمر ترکیه نیز آرزوی موفقیت داریم.

در این بیانیه آمده است،

"ما حمله مسلحانه به علی جان بوداک، کارمند هلال احمر ترکیه را که در عدن یمن مشغول انجام وظیفه می‌باشد، به شدت محکوم می کنیم."

کرم کنیک رئیس هلال احمر ترکیه، در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی اعلام کرده بود که یکی از اعضای هیئت هلال احمر ترکیه در یمن در نتیجه حمله مسلحانه زخمی شده است.

 

برج گالاتا

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

از گام سازنده ایران در مناقشه قره‌باغ استقبال می‌کنیم

از گام سازنده ایران در مناقشه قره‌باغ استقبال می‌کنیم

 از گام سازنده ایران در مناقشه قره‌باغ استقبال می‌کنیم

تهران- ایرنا- روزنامه ایران در گفت وگو با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نوشت: ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم در منطقه دارای نقش و جایگاه اساسی است و البته این نقش در حال حاضر می‌تواند معطوف به توقف عملیات نظامی شود. ما از هر گام سازنده ایران برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه استقبال می‌کنیم.

روزنامه ایران چهارشنبه ۳۰ مهر، گفت وگویی را با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان،  انجام داده است که در ادامه متن آن را می خوانیم: قدرت‌های خارجی از طرق مختلف در حال مداخله در منطقه هستند - طرف ارمنی تلاش می‌کند تا به کشور دوست خود ایران هیچ آسیبی وارد نشود

«مداخله خارجی در مناقشه قره‌باغ» نگرانی مشترک رئیس‌جمهوری ایران و نخست‌وزیر ارمنستان در گفت‌وگوی تلفنی نهم مهرماه بود؛ حسن روحانی این نگرانی را در گفت‌وگو با رؤسای جمهوری آذربایجان و روسیه هم در میان گذاشت. موضع ایران درباره درگیری‌های نظامی در منطقه قره‌باغ توقف جنگ، آغاز مذاکرات ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان براساس موازین حقوق بین‌الملل و جلوگیری از مداخله کشورهای ثالث است؛ ایران علاوه بر آن برای ایفای نقش سازنده در حل اختلافات ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان اعلام آمادگی کرده است.

خیابان استقلال

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران و جریمه ۴ میلیون دلاری شرکت آمریکایی

جریمه ۴ میلیون دلاری شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت «برکشایر هاتاوی» نقض تحریم‌ها علیه ایران توسط یکی از شرکت‌های تابعه خود به نام «ایسکار ترکی» را پذیرفته و با پرداخت جریمه چهار میلیون و ۱۴۰ هزار دلاری موافقت کرده است.

به گزارش ایلنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت «برکشایر هاتاوی» نقض تحریم‌ها علیه ایران توسط یکی از شرکت‌های تابعه خود به نام «ایسکار ترکی» را پذیرفته و با پرداخت جریمه چهار میلیون و ۱۴۰ هزار دلاری موافقت کرده است.

این وزارتخانه مدعی است که شرکت برکشایر هاتاوی، مستقر در ایالت نبراسکا به همراه شرکت ایسکار ترکی مستقر در ترکیه که شرکت تابعه آن محسوب می‌شود، تحریم های ایران را نادیده گرفته‌اند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است که شرکت ایسکار ترکیه در بازه زمانی دسامبر ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۶ دست کم ۱۴۴ محموله ابزار برش و دیگر ابزار مرتبط با آن به ارزش بیش از ۳۸۳هزار دلار را با اطلاع از این‌که این محموله‌ها به یک توزیع‌کننده در ایران فروخته می‌شوند، به دو توزیع‌کننده مستقر در ترکیه فروخته است.

در ادامه آمده است که فروش این اقلام تحت هدایت مدیران ارشد ایسکار صورت گرفته و این در شرایطی بود که مدیرکل شرکت به این برآورد رسیده بود که تحریم‌های ضد ایرانی لغو خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، در حالی که شرکت برکشایر همواره بر پایبندی به تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران تاکید می‌کرد، همچنین شرکت ایسکار ترکیه تلاش می‌کرد اقدام‌هایی برای سرپوش گذاشتن بر تعاملات خود ایران انجام دهد.

 

خرید خانه در ترکیه

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

زمستان سختی در راه است

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت: زمستان سختی در راه است

تدروس آدهانوم: با ورود نیمکره شمالی به زمستان، شاهد افزایش سریع موارد جدید ابتلا به کروناویروس به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی هستیم

 

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت: زمستان سختی در راه است

تدروس آدهانوم گبریسوس دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: "با فرا رسیدن فصل زمستان، چند ماه به سختی خواهد گذشت."

گبریسوس در جلسه مجازی سازمان جهانی بهداشت در مقر این سازمان در ژنو سوئیس با بیان اینکه "پاندمی به مرحله نگران‌کننده‌ای رسیده‌است" افزود: با ورود نیمکره شمالی به زمستان، شاهد افزایش سریع موارد جدید ابتلا به کروناویروس به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی هستیم. 

وی با ابراز خشنودی از تدابیری که از سوی رهبران بسیاری از کشورها برای کاهش سرعت شیوع ویروس و حفظ کادر درمانی و سیستم بهداشتی اتخاذ شده، گفت: "پرستاران و پزشکان بهتر از روزهای ابتدایی شیوع می‌دانند که چگونه از بیماران آلوده مراقبت کنند. با این وجود با پر شدن بیش از اندازه ظرفیت بیمارستان‌ها، یک وضعیت بسیار دشوار و خطرناک برای بیماران و کادر درمانی به وجود خواهد آمد. بنابراین برای همه دولتها مهم است که برای کمک به شکستن زنجیره انتقال و نجات جان و منابع معیشتی، روی اصول اساسی تمرکز کنند.
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد که اصول اساسی مورد بحث، شناسایی موارد فعال، نمونه‌برداری خوشه‌ای در مناطقی که ویروس شیوع دارد، ایزوله کردن همه موارد، قرنطینه انسانهایی که با افراد آلوده تماس داشته‌اند، مراقبت‌های بالینی مناسب، پشتیبانی و حمایت از کادر درمان است.

مراکز خرید استانبول

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

اهمیت استفاده از تجارب ‌تاریخی برای پیشرفت ترکیه

تاکید اردوغان بر اهمیت استفاده از تجارب ‌تاریخی برای پیشرفت

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اهمیت تجربه‌های تاریخی ارزشمند کشور گفت که تنها با دنباله‌روی از اندیشه و نظام حاکم بر جهان، موفق به ساختن مدنیتی پیشرفته‌تر نخواهیم شد

 

تاکید اردوغان بر اهمیت استفاده از تجارب ‌تاریخی برای پیشرفت

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم افتتاحیه دانشکده ابن خلدون با تاکید بر تجربه‌های تاریخی ارزشمند کشور اظهار داشت: معتقد هستم که تنها با دنباله‌روی از اندیشه و نظام حاکم بر جهان، موفق به ساختن تمدنی پیشرفته‌تر و مترقی‌تر برای خود نخواهیم شد.

اردوغان تصریح کرد: افرادی که کورکورانه از چارچوب‌های موجود دفاع می‌کنند، نه تنها برای خود بلکه هیچ فایده‌ای برای کشورشان نیز نخواهند داشت.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش گفت: باید تربیت فرزندان‌مان را با اولویت قرار دادن خانواده‌ها طی دوره آموزش و تحصیل سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

اردوغان با اشاره به اهمیت تجربه‌های تاریخی اظهار داشت: آنچه ما نیاز داریم نوآوری الهام گرفته شده از سنت است.

خیابان استقلال

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

دیدار وزیر دفاع ملی ترکیه رئیس ستاد کل ارتش لیبی

وزیر دفاع ملی ترکیه رئیس ستاد کل ارتش لیبی را به حضور پذیرفت

خلوصی آکار: حمایتهای ترکیه از برادران لیبیایی خود تا رسیدن آنها به زندگی بهتر، آسوده‌تر و امن‌تر ادامه خواهد یافت

 

وزیر دفاع ملی ترکیه رئیس ستاد کل ارتش لیبی را به حضور پذیرفت

خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه ارتشبد محمد علی احمد الحداد رئیس ستاد کل ارتش لیبی را به حضور پذیرفت.

بر اساس بیانیه صادره از وزارت دفاع ملی، در این دیدار که در آنکارا و در محل وزارتخانه انجام شد، یاشار گولر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه نیز شرکت نمود.

آکار در این دیدار ضمن ارزیابی وضعیت اخیر در لیبی، به الحداد نیز به دلیل آغاز به کار در مقام ریاست ستاد کل ارتش، تبریک گفت.

طی دیدار مذکورآکار با تاکید بر روابط  تاریخی دوستانه و برادرانه با قدمتی 500 ساله میان ترکیه و لیبی افزود: "حمایت ما از برادران لیبیایی‌مان تا رسیدن آنها به زندگی بهتر، آسوده‌تر و امن‌تر ادامه خواهد یافت".

آکار همچنین اعلام داشت که در چهارچوب توافق‌های انجام شده با حکومت مشروع لیبی که از سوی سازمان ملل نیز به رسمیت شناخته شده‌است، به فعالیتهای آموزشی، تدارکاتی و مشورتی در زمینه‌های نظامی و امنیتی با این کشور ادامه خواهیم داد.

 

مسجد سلطان احمد

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پوتین

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پوتین

رئیس‌جمهوری ترکیه طی تماسی تلفنی با همتای روسی خود گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه طی تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کرد. 

این خبر را کاخ کرملین شامگاه چهارشنبه اعلام کرد. 

کرملین اعلام کرد که دو طرف طی این تماس درباره آخرین تحولات قره‌باغ به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

تکمیل می‌شود...

برج گالاتا در استانبول

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

گفت‌و‌گوی وزرای خارجه ترکیه و روسیه در مورد قره‌باغ

گفت‌و‌گوی وزرای خارجه ترکیه و روسیه در مورد قره‌باغ

وزرای خارجه ترکیه و روسیه در مورد تنش در قره‌باغ با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

در این مکالمه تلفنی، مناقشه قره‌باغ مورد بحث قرار گرفت. دو طرف تاکید کردند که هیچ جایگزینی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز این موضوع وجود ندارد.

بهترین رستوران های استانبول

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

هشدار اتحادیه اروپا به ترکیه

هشدار اتحادیه اروپا به ترکیه؛

ضرورت تنش‌زدایی در شرق دریای مدیترانه تا اوایل دسامبر

رهبران اتحادیه اروپا از تصمیم ترکیه مبنی بر ارسال کشتی اکتشافی به آب‌های شرق دریای مدیترانه ابراز تاسف کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران اتحادیه اروپا از تصمیم ترکیه مبنی بر ارسال کشتی اکتشافی به آب‌های شرق دریای مدیترانه ابراز تاسف کردند.

این خبر را «شارل میشل»،‌ رئیس شورای اروپا امروز -‌جمعه- اعلام کرده و تاکید کرد که اروپا تا ماه دسامبر در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی در نشستی خبری گفت: «ما در ماه دسامبر جلسه تشکیل خواهیم داد و در زمینه تنش‌های شرق دریای مدیترانه و ترکیه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

میشل گفت: «با اقدام‌های یک‌جانبه و تحریک‌آمیز ترکیه مخالف هستیم.»

مترو استانبول

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan