از گام سازنده ایران در مناقشه قره‌باغ استقبال می‌کنیم

 از گام سازنده ایران در مناقشه قره‌باغ استقبال می‌کنیم

تهران- ایرنا- روزنامه ایران در گفت وگو با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نوشت: ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم در منطقه دارای نقش و جایگاه اساسی است و البته این نقش در حال حاضر می‌تواند معطوف به توقف عملیات نظامی شود. ما از هر گام سازنده ایران برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه استقبال می‌کنیم.

روزنامه ایران چهارشنبه ۳۰ مهر، گفت وگویی را با نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان،  انجام داده است که در ادامه متن آن را می خوانیم: قدرت‌های خارجی از طرق مختلف در حال مداخله در منطقه هستند - طرف ارمنی تلاش می‌کند تا به کشور دوست خود ایران هیچ آسیبی وارد نشود

«مداخله خارجی در مناقشه قره‌باغ» نگرانی مشترک رئیس‌جمهوری ایران و نخست‌وزیر ارمنستان در گفت‌وگوی تلفنی نهم مهرماه بود؛ حسن روحانی این نگرانی را در گفت‌وگو با رؤسای جمهوری آذربایجان و روسیه هم در میان گذاشت. موضع ایران درباره درگیری‌های نظامی در منطقه قره‌باغ توقف جنگ، آغاز مذاکرات ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان براساس موازین حقوق بین‌الملل و جلوگیری از مداخله کشورهای ثالث است؛ ایران علاوه بر آن برای ایفای نقش سازنده در حل اختلافات ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان اعلام آمادگی کرده است.

خیابان استقلال

منبع