زیبایی های استانبول را با پین تاتی تجربه کنید!

استانبول یک شهر عالی برای زندگی است و اگر دلتان میخواهد در این شهر زیبا و صمیمی ملکی خریداری کنید، بهتر است تا شناخت کاملی نسبت به تقسیم بندی مناطق و محله های استانبول داشته باشید. همچنین اطلاع از قوانین خرید ملک در ترکیه، اخذ شهروندی و اقامت ترکیه نیز برای سرمایه‌ گذاران بسیار مهم است.

خرید خانه در منطقه آسیایی استانبول یا منطقه اروپایی

استانبول به ۲ بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود و معمولا اکثر مهاجران به استانبول با توجه به شرایط دسترسی و نزدیکی به بافت تاریخی و گردشگری، تمایل به سکونت در منطقه اروپایی استانبول دارند.

بخش آسیایی استانبول منطقه‌ای بومی نشین:

بخش آسیایی استانبول که در قاره آسیا واقع شده، محل زندگی شهروندان ترک هست و کمی از جاذبه‌های گردشگری استانبول دور هست، اما دارای بافت یکدست و تمیز تری است و به تازگی تمایل برای خرید ملک در این منطقه بیشتر شده و خیلی از ایرانی‌ها در منطقه کارتال، کادیکوی اقادام به خرید ملک می کنند.

بخش اروپایی استانبول:

بخش اروپایی استانبول بیشتر مورد توجه خارجی‌هاست و از رونق زیادی برای خرید و فروش ملک و اجاره برخوردار هست. تکسیم در منطقه بی اوغلو، فاتیح، ماسلاک و ساریر هم در قسمت اروپایی استانبول قرار دارند.

با قوانین خرید ملک در ترکیه؛ بیشتر آشنا شوید!

خرید خانه در ترکیه و گرفتن اقامت:

اگر به دنبال خرید خانه در ترکیه هستید، اما سرمایه شما کمتر از ۴۰۰ هزار دلار امریکاست باید بدانید امکان دریافت شهروندی را ندارید و صرفا می‌توانید اقامت ترکیه را دریافت نمایید. برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، مهم نیست ملکی که خریداری می‌کنید ۴۰۰ هزار دلار باشد، اما باید بدانید حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه می‌بایست ۷۵ هزار دلار باشد. شما با خرید ملک به ارزش ۷۵ هزار دلار می‌توانید برای خود، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال درخواست اقامت بدهید.

برای اطلاع بیشتر از شرایط و انواع اقامت ترکیه کلیک کنید.

خرید خانه در ترکیه و اخذ شهروندی ترکیه:

اگر هدف شما از مهاجرت به ترکیه دریافت شهروندی یا همان پاسپورت ترکیه می‌باشد، باید بدانید تنها با خرید ملک به ارزش ۴۰۰ هزار دلار یا بالاتر این امکان فراهم خواهد شد. البته شما با سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰۰ هزار دلار در بانک‌های ترکیه و بورس و اوراق بها دار هم می‌توانید درخواست شهروندی بدهید. البته شاید سرمایه گذاری در بخش مسکن ترکیه کار منطقی‌تری باشد. زیرا که شما با خرید خانه در ترکیه به ارزش ۴۰۰ هزار دلار می‌توانید شهروند ترکیه شوید و با توجه به میزان تورمی که ترکیه دارد، سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات توجیه بیشتری دارد.