عاشق استانبول

با من استانبول رو بگردید

۱۲۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

قنات پولیو در افس

قنات پولیو در افس

آب و فرهنگ- ترکیه با سازه‌های آبی ارزشمند و مهم، بدون شک یکی از برجسته‌ترین موزه‌های فضای باز جهان است

 
1620200
قنات پولیو در افس

آناتولی جغرافیایی است که تمدن‌های ساکن در آن در طول هزاران سال، تاریخ بشریت را شکل داده‌اند... جغرافیای آناتولی که در طول اعصار میزبان دولت‌های مختلف و فرهنگ‌های متنوع بوده است، با میراث فرهنگی خود غنای بی‌نظیری را ارائه می‌دهد... در هر منطقه با توجه به بافت تاریخی و باستانی، سازه‌ و یا بنای تاریخی متفاوتی در مقابلمان ظاهر می‌شود... در طول جریان آب در این سرزمین‌ها، سازه‌های آبی بسیاری به چشم می‌خورد. در سایه این سازه‌های آبی ارزشمند و مهم، ترکیه بدون شک یکی از برجسته‌ترین موزه‌های فضای باز جهان است.

انسان بدون اینکه در مقابل سختی‌ها احساس خستگی کند، همیشه موجودی بسیار مصمم برای یافتن راه‌حلی برای مشکلاتش بوده است. پیشرفت در علم و فناوری را مدیون عزم اجدادمان در حل چالش‌هایی که امروز ناچیز به نظر می‌رسند هستیم. ماجراجویی انسان با آب نیز چنین مسیری را طی می‌کند. وابستگی و نیاز انسان به آب، ارتباط با آن را به ابعاد دیگری سوق می‌دهد. برخلاف سایر موجودات زنده، انسان موفق می‌شود آب را مهار کرده و از آن به شکل متناسب با نیاز خود استفاده کند. مسیرهای مختلفی را از دوران باستان امتحان می‌کند... چاه کنده، باران و آب برف را در مخازن جمع می‌کند. جلوی رودخانه‌ها سدها ساخته و آب را جمع می‌کند... در دوران باستان، کار را با استفاده از دانش و تجربه روز، کمی جلوتر برده و قنات و کانال‌های آب احداث می‌کند. به این ترتیب قادر به حمل آب از یک منبع بسیار دور یا یک رودخانه به شهرها می‌شود.

شهرهای یونان و روم معمولاً مکانهایی بودند که کمبود آب زیادی داشتند. آب معمولاً باید از خارج از شهر آورده می‌شد. آبی که از حومه کشور آورده می‌شد، گاه از زمین ناهموار عبور می‌کرد. عبور آب از اطراف تپه‌ها یا دره‌ها بسیار پرهزینه و ناخوشایند بود. در این مرحله مهندسان آن دوره با ساختن "قنات" بر این مشکل فائق آمدند... به زبان ساده، کانال‌های آبی قوسداری که نام بردیم، پل هایی بودند که برای عبور آب از موانع مختلف ساخته شده و دو نقطه از ارتفاع یکسان را به هم متصل می‌کردند. با توجه به شرایط زمین، طاق به صورت یک یا چند طبقه ساخته می‌شد. برای اینکه آب به راحتی از کانال در وسط قوس عبور کند، یک محاسبه دقیق لازم بود. قنات‌های رومی گواه این است که این محاسبات به شکلی که مهندسان امروزی را متحیر می‌کند، با موفقیت انجام شده است. در قوسهایی که بر اساس جاذبه زمین کار می‌کردند، آب از کانالهای سنگی با سطح صاف عبور می‌کرد. کانال‌ها یا با سنگ پوشیده شده و یا با طاق پوشیده می‌شدند تا آب آلوده نشود. معمولاً در محلی که یک قنات به شهر می‌رسید یک شیر آب وجود داشت.

اگرچه قنات‌ها از اهمیت حیاتی و ارزش معماری بالایی برخوردارند، مهندسان در روم باستان مورد انتقادات مختلفی قرار گرفتند. گفته می‌شود که این طاق‌های باشکوه و ظریف بسیار هزینه‌بر بوده و نیازی به ساخت آنها نبوده است. با این حال قنات‌ها با گذشت زمان برای رومی‌ها به قدری ضروری شدند که حتی شروع به ضرب عکس قنات بر روی سکه‌های خود کردند. به لطف این سکه‌ها، تاریخچه بسیاری از قنات‌هایی که تا به امروز باقی مانده‌اند، مشخص شده و آنهایی که تا امروز باقی نمانده‌اند، فرصت مستندسازی را پیدا کردند.

یکی از چشمگیرترین قنات‌های دو طبقه که تا به امروز باقی مانده و هنوز هم نیاز آب این شهر را برآورده می‌کند، در سگوویا در اسپانیا واقع شده است. قنات دو طبقه پولیو در افس نیز یکی از برجسته‌ترین نمونه‌ها در آناتولی است. قنات پولیو قدیمی‌ترین قنات دوره رومی در ترکیه می‌باشد.

افس... یک شهر بندری مهم و باشکوه جهان باستان... مرکز سیاسی و تجاری مدیترانه... یکی از مهمترین تقاطع‌های آسیا و اروپا... افس، مرکز استان آسیا امپراتوری روم، با 200 هزار نفر جمعیت، یکی از بزرگترین کلانشهرهای زمان خود بود. غنای معماری این شهر با رم رقابت می‌کرد. این شهر که همیشه نقش مهمی در علم، فرهنگ و هنر داشته است، به مکانی تبدیل شد که مردم در دوره‌های بیزانس و عثمانی، پس از امپراتوری روم برای اسکان ترجیح می‌دادند.

شهر باستانی افس که میزبان تمدنهای مختلف بوده است، اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. حتی پس از صدها سال، معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، کتابخانه جلوس که پس از اسکندریه و برگاما، یکی از مهمترین کتابخانه‌های دوران باستان است و تئاتر بزرگ افس با ظرفیت 25 هزار نفر، همچنان بینندگان را متحیر می‌کند!

شهر باستانی افس شهری بود که در هر دوره با کمبود آب روبرو می‌شد... همیشه برای حل این مشکل به دنبال روش‌های جدید بوده‌اند. سازه‌های مختلف آب در دوره‌های مختلف ساخته می‌شد و سعی می‌شد آب از منابع مختلف به شهر منتقل شود. بنابراین افس از نظر توسعه مهندسی آب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در همان زمان یکی از مهمترین سیستمهای انتقال آب باستان در آناتولی، آبراه‌های افس است.

پس از تبدیل شدن افس به پایتخت، روز به روز بر اهمیت آن افزوده شد. روز به روز انسانهای بیشتری شروع به اسکان در این شهر کرده و سبب رشد و توسعه شهر شدند. مسئله آب دوباره مشکل‌ساز شد. یافتن راه حل جدید برای این مشکل در افس ضروری بود. تصمیم گرفته شد که کمبود آب این شهر با انتقال آب از یک منبع دور از طریق آبراه‌ها برطرف شود. بدین ترتیب قنات پولیو که 8 کیلومتر طول داشته و آب از طریق 6 پل به شهر منتقل می‌شد، ساخته شد. قنات پولیو یک بنای یادبود است که از رودخانه دربنددره که در زمان های قدیم به مارناس معروف بود، ساخته شده بود. در طبقه اول سه طاق بزرگ و در طبقه دوم شش طاق کوچک وجود دارد. این قنات دو طبقه از نظر مهندسی و معماری یک اثر هنری محسوب می‌شود! در دو طرف قنات، کتیبه‌هایی به زبان‌های لاتین و یونانی وجود دارد که از افرادی که این قنات را ساخته و وقف کرده‌اند، نام برده شده است.

اینها سازه‌های باستانی و قناتهایی هستند که به ناگاه در جغرافیای آناتولی در مقابلتان ظاهر می‌شوند. اگر فرصت دیدن شکل کامل آنها را نداشته باشید، حتی ویرانه‌هایی که تا به امروز باقی مانده‌اند انسان را هیجان‌زده می‌کنند! همچنین برخی سازه‌ها هستند که با تمام عظمت خود در برابر شما ایستاده‌اند. رومی‌ها که در ساخت طاق و کمره ماهر بودند، آثار هنری زیبایی را در استانبول، افس، برگاما و آنتالیا برای تمدن‌های بعدی به یادگار گذاشته‌اند.

راهنمای سفر به استانبول

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

نگاهی به مهمترین آثار موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتپ


نگاهی به مهمترین آثار موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتپ

موزه‌های آناتولی- اینجا گذرگاه فرهنگ، هنر و تاریخ است، که آثاری از تمدن‌های آناتولی از روم تا کوماژن و هیتی‌ها را تا به امروز منتقل می‌کند

 
1620888
نگاهی به مهمترین آثار موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتپ

موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتپ، موزه‌ای بینظیر با آثار ارزشمند متعلق به تمدن‌های باستانی شرق است. اینجا گذرگاه فرهنگ، هنر و تاریخ است، که آثاری از تمدن‌های آناتولی از روم تا کوماژن و هیتی‌ها را تا به امروز منتقل می‌کند. پایه‌های موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتپ در سال 1944 بنیان نهاده شد. این موزه که برای اولین بار در سال 1969 افتتاح شد، در پی فعالیت‌هایی که در سالهای گذشته انجام گرفت در سال 2017 مجددا آغاز بکار کرد.

در طبقه همکف موزه آثاری از دوران هلنیستیک و روم و در طبقه اول آثاری از عصر آهن و یافته‌هایی از دوران پرس و امپراطوری کوماژن به نمایش گذاشته شده است. در حیاط موزه نیز مزارهای متعلق به دوران هیتی و روم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

یکی از آثار درخشان این موزه، نیم‌تنه متعلق به آنتیکوس پادشاه کوماژن متعلق به سالهای 36-69 قبل از میلاد است. این مجسمه که قدمت آن به دوران هلنیستیک می‌رسد؛ بینندگان را به سفر در طول تاریخ می‌برد. تاج پادشاه به عنوان نماد قدرت، به طرزی ماهرانه ساخته شده و این گنجینه بزرگ را به یک سند تاریخی تبدیل کرده است.

اثر فرهنگی دیگری که در این موزه به چشم می‌خورد، یک سنگ قبر خیره‌کننده است. این اثر که قدمت آن به دوران هلنیستیک می‌رسد، یکی از آثاری است که به دستور مستقیم آنتیکوس اول ساخته شده است. آنتیکوس اول در لوحی که به عنوان یادداشتی برای تاریخ آماده کرده، از خودش به عنوان خدای روی زمین نام برده و بر روی سنگ قبرها به تصاویری از خودش جای داده است.

سنگ قبر موجود در موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتپ در بین این آثار فرهنگی پادشاهی کوماژن جای دارد. به عبارتی دیگر این سنگ قبر به عنوان سمبل تلاش یک پادشاه جوان برای جاودانگی به چشم می‌خورد.

در موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتپ به آثاری از دوران اولیه تاریخ نیز می‌توان برخورد کرد. یکی از این آثار ظرف میوه دوقلویی است که قدمت آن به سه هزار سال قبل از میلاد می‌رسد. این گنجینه که از دو کاسه به هم چسبیده تشکیل شده با توجه به قسمت پایه که شبیه معماری معبد آن دوره است، مفهومی دینی دارد. ظرف میوه که در سال 2005 در خلال کاوش‌ها در اوغوز ائلی یافت شده، سنت هزاران ساله آناتولی را آشکار می‌کند.

در این موزه آثار برجسته‌کاری متعلق به دوران اولیه هیتی نیز موجود است. در بخش اعظم این آثار که قدمت آنها به 750 تا 700 سال قبل از میلاد می‌رسد، تصاویری از تشوپ خدای طوفان اساطیر هیتی به چشم می‌خورد. تشوپ که در دو دست آن آلات جنگی نماد قدرت وجود دارد و بالاتنه‌ای عریان دارد، تاثیر عمیقی بر دیگر افسانه‌ها و اساطیر داشته است. فیگورهای خدایانی با ریش بلند، بالاتنه عریان  و آلات جنگی که در اساطیر یونان و روم به وفور دیده می‌شود، اغلب با الهام از تشوپ ساخته شده‌اند. در طول دوران باستان هلنیستیک و تمدن روم تمدن‌های بینهایت قدرتمندی از سراسر آناتولی رشد کرد. موزه باستان‌شناسی غازی‌عنتپ با کلکسیونی بینظیر، نمونه‌هایی از تمدن‌های جغرافیای شرق را مطرح کرده و بر نکات کمتر شناخته شده تاریخ نور می‌افکند.

 

اجاره خودرو در استانبول

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

نمایشگاه عکس در زیر یخ برای جلب دقت به گرمایش جهانی

نمایشگاه عکس در زیر یخ برای جلب دقت به گرمایش جهانی

یک عکاس در روسیه برای جلب توجه به گرم شدن کره زمین یک نمایشگاه هنری زیر آب ترتیب داد

 
1621199
نمایشگاه عکس در زیر یخ برای جلب دقت به گرمایش جهانی

یک عکاس در روسیه برای جلب توجه به گرم شدن کره زمین یک نمایشگاه هنری زیر آب ترتیب داد.

هنردوستان و دوستداران محیط زیست برای بازدید از نمایشگاه زیر یخ در نیلموگوبا در روسیه در اعماق آب گردهم آمدند. 

ویکتور لیاگوشکین عکاس روسی و صاحب آثار، در عین حال یک غواص است. این عکاس به انقراض تعداد زیادی از گونه‌ها در نتیجه گرم شدن کره زمین جلب دقت کرد.

لیاگوشکین یادآوری کرد که تغییرات آب و هوا عواقب منفی خواهد داشت و گفت: "وقتی یخ کاملا ذوب شود، که این خیلی زود اتفاق می‌افتد، حیواناتی که من از آنها عکس می‌گیرم ناپدید خواهند شد و فقط عکسهای من باقی خواهند ماند."

برای بازدید از نمایشگاه، استفاده از لباس و تجهیزات غواصی ضروری است.

پاسپورت ترکیه

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

اگر تنها 2.5 میلیون دایناسور در گذشته زندگی میکرد، وجود دانیاسورها نامعلوم می‌ماند


اگر تنها 2.5 میلیون دایناسور در گذشته زندگی میکرد، وجود دانیاسورها نامعلوم می‌ماند

بر اساس فعالیتی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام گردید، این نوع دایناسور از 1.2میلیون الی 3.6 میلیون سال در شمال امریکا زندگی میکرده اند

 
1622527
اگر تنها 2.5 میلیون دایناسور در گذشته زندگی میکرد، وجود دانیاسورها نامعلوم می‌ماند

اعلام گردید که احتمالا 2.5 میلارد نوع دایناسور تیرکس طی 2 میلیون سال در سطح زمین زندگی کرده‌اند.

بر اساس فعالیتی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام گردید، این نوع دایناسور از 1.2میلیون الی 3.6 میلیون سال در شمال امریکا زندگی میکرده اند.

چارلز مارشال مدیر موزه دانشگاه کالیفرنیا نیز ضمن اظهار اینکه 100 نوع فسیل تیرکس یافته شده است و 32 فسیل تعلق به دایناسورهای نر بوده است، گفت: "اگر به جای 2.5 میلیارد، 2.5 میلیون دایناسور زندگی میکرد، احتمالا هرگز وجود دانیاسورها در کل جهان را نمیتوانستیم کشف کنیم."

در این تحقیقات همچنین اعلام گردید که نوع تیرکس دایناسورها، طی 14 الی 17 سال بالغ شده و 28 سال عمر میکرده اند.

اقامت ترکیه

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

پرواز نخستین هلی‌کوپتر روی سطح مریخ


پرواز نخستین هلی‌کوپتر روی سطح مریخ

ناسا از پرواز نخستین هلی‌کوپتر روی سطح مریخ خبر داد.

 
1624160
پرواز نخستین هلی‌کوپتر روی سطح مریخ

 آژانس فضایی ایالات متحده «ناسا،» روز شنبه اعلام کرد که مینی هلی‌کوپتر «نبوغ» (Ingenuity) که به مریخ فرستاده شده امروز نخستین پرواز خود روی سطح این سیاره انجام خواهد داد.

بنابر گزارش شبکه بی‌.بی.سی انگلیس، اگر این مینی هلی‌کوپتر موفق شود، این اولین پرواز یک وسیله نقلیه موتوری در یک سیاره دیگر است.

قرار بود این پرواز 11 آوریل انجام شود اما به دلیل خطای نرم افزاری به تاخیر افتاد.

انتظار می‌رود در اولین آزمایش این هلی‌کوپتر پس از 30 ثانیه پرواز، سه متر از زمین بلند شود و سپس به زمین بنشیند.

هدف اصلی پرواز این است که نشان دهد این فناوری می‌تواند در سیاره دیگری نیز کار کند.

این هلی‌کوپتر در 18 فوریه به مریخ منتقل شد.

خرید خانه در ترکیه

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

ادامه موج تظاهرات در آمریکا علیه خشونت پلیس


ادامه موج تظاهرات در آمریکا علیه خشونت پلیس

تظاهرات‌کنندگان به اقدامات خشونت‌آمیز پلیس آمریکا واکنش نشان می‌دهند

 
1624195
ادامه موج تظاهرات در آمریکا علیه خشونت پلیس

موج تظاهرات ضد پلیس در ایالات متحده آمریکا در بسیاری از ایالت‌های این‌کشور ادامه دارد.

تظاهرات اعتراض‌آمیز در شهر مینیاپولیس در پی کشته‌شدن دانته رایت جوان سیاهپوست آفریقایی تبار با گذشت یک هفته، هنوز هم دارد.

صدها نفر با تجمع در مقابل مقر پلیس در بروکلین و دانشجویان در مقابل دانشگاه مینه‌سوتا به خشونت پلیس نژادپرست علیه تظاهرات‌کنندگان واکنش نشان دادند.

تظاهرات‌کنندگان در پرتلند نیز اسامی سیاهپوستان آفریقایی تبار کشته شده توسط پلیس در آمریکا را با صدای بلند خوانده و فریاد عدالت‌جویی در قتل رایت را بانگ زدند.

در شهر دنور تظاهرات‌کنندگان با حمل پلاکاردهایی شعار " زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد" سر داده و به اقدامات خشونت‌آمیز پلیس واکنش نشان دادند.

در شهر شارلوت در کارولینای شمالی اعضای گروه " زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد " علیه خشونت پلیس دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات‌کنندگان ضمن تجمع در پارک " First Ward " بسوی مرکز شهر راهپیمایی کردند.

کیم پاتر پلیس قاتل دانته رایت به اتهام قتل درجه دو دستگیر شده و محاکمه خواهد شد.

پاتر که ادعا می‌شود بجای تفنگ شوک الکتریکی به اشتباه از تفنگ حقیقی استفاده کرده ، با درخواست ده سال مجازات زندان محاکمه خواهد شد.

راهنمای سفر به استانبول

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

آخرین آمار کرونا در ایران - دوشنبه 30 فروردین 1400


آخرین آمار کرونا در ایران - دوشنبه 30 فروردین 1400

مجموع مبتلایان کووید-19 در ایران به 2 میلیون و 261 هزار و 435 نفر افزایش یافته است

 
1624132
آخرین آمار کرونا در ایران - دوشنبه 30 فروردین 1400

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تا روز یکشنبه 29 فروردین 1400؛

- طی 24 ساعت گذشته 24 هزار و 346  بیمار جدید مبتلا به کرونا در این کشور شناسایی شدند.

- از مجموع بیماران جدید کرونایی تعداد 3 هزار و 901 نفر بستری شدند.

- بنابراین مجموع مبتلایان کووید-19 در ایران به 2 میلیون و 261 هزار و 435 نفر افزایش یافت.

- در 24 ساعت گذشته، 398 نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

- تعداد جان باختگان کرونا در ایران به 67 هزار و 130 نفر افزایش یافت.

- تاکنون 1 میلیون و 797 هزار و 319 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

-  4 هزار و 843 نفر از بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

- تا کنون 14 میلیون و 500 هزار و 519 آزمایش تشخیص کرونا در ایران انجام شده است.

در حال حاضر 257 شهر ایران در وضعیت قرمز، 129 شهر در وضعیت نارنجی، 51 شهر در وضعیت زرد و 11 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

اجاره خودرو در استانبول

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

دیدار وزیر دفاع ترکیه با سفیر مغولستان در آنکارا

دیدار وزیر دفاع ترکیه با سفیر مغولستان در آنکارا

وزیر دفاع ملی ترکیه، سفیر مغولستان در آنکارا را به حضور پذیرفت.

 
1624203
دیدار وزیر دفاع ترکیه با سفیر مغولستان در آنکارا

وزارت دفاع ملی ترکیه طی توئیتی اعلام کرد که خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی کشور با بولد راداوان، سفیر مغولستان در آنکارا دیدار و گفتگو کرد.

در این توئیت به جزئیات این دیدار اشاره ای نشده است.

 

پاسپورت ترکیه

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

آخرین آمار کرونا در ترکیه - یکشنبه 18 آوریل 2021


آخرین آمار کرونا در ترکیه - یکشنبه 18 آوریل 2021

شمار قربانیان کرونا در ترکیه با فوت 318 بیمار دیگر در یک روز گذشته به 35 هزار و 926 نفر رسید

 
1623591
آخرین آمار کرونا در ترکیه - یکشنبه 18 آوریل 2021

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت ترکیه، طی 24 ساعت گذشته 43 هزار و 856 تن دیگر از بیماران کرونایی سلامتی خود را بازیافته یا روند قرنطینه‌ آنها پایان یافت، به این ترتیب مجموع بهبودیافتگان ویروس کووید-19 در کشور به 3 میلیون و 687 هزار و 590 نفر رسید.

در این بازه زمانی 301 هزار و 243 تست کرونا در ترکیه انجام گرفت که از میان آنها 3 هزار و 101 مورد مثبت بوده است.

از سوی دیگر، شمار قربانیان کرونا در ترکیه با فوت 318 بیمار دیگر در یک روز گذشته به 35 هزار و 926 نفر رسید.

اقامت ترکیه

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

پروازهای مستقیم از امارات به ترابوزان و بودروم آغاز می‌شود

پروازهای مستقیم از امارات به ترابوزان و بودروم آغاز می‌شود

شرکت هواپیمایی فلای دوبی: پروازهای مستقیم به شهرهای ترابوزان و بودروم ترکیه طی 2 ماه آغاز خواهد شد

 
1623660
پروازهای مستقیم از امارات به ترابوزان و بودروم آغاز می‌شود

شرکت هواپیمایی فلای دوبی متعلق به امارات متحده عربی اعلام کرد، پروازهای مستقیم به شهرهای ترابوزان و بودروم ترکیه طی 2 ماه آغاز خواهد شد.

شرکت هواپیمایی فلای دوبی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام داشت، سفرهای ترابوزان هر هفته 3 بار و بین روزهای 13 می و اول سپتامبر ترتیب خواهد یافت.

در اطلاعیه گفته شد، سفرهای بودروم نیز هر هفته 2 بار و بین روزهای 4 ژوئن و اول سپتامبر انجام خواهد گرفت.  

خرید خانه در ترکیه

منبع

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan