عاشق استانبول

با من استانبول رو بگردید

۳۱ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

تاریخ ساخت کارخانه توگ، اتومبیل ملی ترکیه اعلام شد

وزیر صنعت و فناوری ترکیه اعلام کرد که تاریخ شروع ساخت کارخانه برای تولید خودروی ملی ترکیه موسوم به توگ، برای روز 18 ژوئیه تعیین شده است.

تاریخ ساخت کارخانه توگ، اتومبیل ملی ترکیه اعلام شد

مصطفی وارناک وزیر صنعت و فناوری ترکیه اعلام کرد که تاریخ شروع ساخت کارخانه محل تولید خودروی ملی ترکیه، موسوم به توگ، در منطقه گملیک شهر بورسا برای روز 18 ژوئیه تعیین شده است. 

وارناک ، در حساب کاربری توییتر در رابطه با زمان "مراسم شروع ساخت کارخانه گروه سرمایه گذاری اتومبیل ترکیه (TOGG)" نوشت: این مراسم در روز 18 ژوئیه 2020 ، در ساعت 17.30 ، در ناحیه Gemlik شهر بورسا برگزار خواهد شد.

 مراسم کلنگ زنی با حضور رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان برگزار خواهد شد.

به دلیل اپیدمی ویروس نوع جدید کرونا، تعداد محدودی از مهمانان در این مراسم حضور خواهند داشت. 

http://pintati.com/buy-sim-cards-istanbul/

منبع: آنادولو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

اردوغان از ایاصوفیه بازدید کرد

رئیس جمهور ترکیه از مسجد ایاصوفیه که جمعه آینده برای عبادت بازگشایی می شود٬ بازدید و از روند اقدامات انجام شده مطلع شد

erdogan ayasofya1.jpg

اردوغان از ایاصوفیه بازدید کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از مسجد ایاصوفیه که در روز جمعه 24 ژوئیه 2020 با برگزاری نمازجمعه٬ پس از 86 سال برای عبادت بازگشایی می شود٬ بازدید کرد.

بازدید وی نزدیک به یک ساعت به طول انجامید. اردوغان همچنین جزئیات و روند اقدامات انجام شده برای بازگشایی ایاصوفیه را از محمد نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری و علی یرلی‌کایا، استاندار استانبول دریافت کرد.

فخرالدین آلتون، رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری٬ سلیمان سویلو وزیر کشور و علی ارباش رئیس سازمان امور دینی ترکیه نیز اردوغان را در این بازدید همراهی کردند.

ادامه مطلب

منبع: خبرگزاری آنادولو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

پروازها از ترکیه به ایران و افغانستان متوقف شد

وزارت ارتباطات و زیرساخت ترکیه از توقف پروازها به ایران و افغانستان خبر داد

پروازها از ترکیه به ایران و افغانستان متوقف شد

وزارت ارتباطات و زیرساخت ترکیه اعلام کرد که به دلیل افزایش موارد ابتلا و گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران و افغانستان، تمامی پروازها از ترکیه به این کشورها متوقف شده است.

در اطلاعیه این وزارتخانه در این باره آمده است: به دلیل تدابیر مرتبط با ویروس کرونا، پروازها به ایران و افغانستان از سوی کشورمان متوقف شده است.

صبح امروز برخی شرکت‌های هوایی ایرانی با انتشار اطلاعیه ای از لغو پروازهای ترکیه خبر داده بودند.

در این اطلاعیه آمده بود: به اطلاع مسافرین می‌رساند، با توجه به اعمال محدودیت‌های جدید کشور ترکیه و بسته‌شدن مرزهای این کشور، پروازهای تهران-استانبول-تهران تا اطلاع ثانوی لغو شد.

از سوی دیگر براساس اطلاعات موجود در تابلو اطلاعات پرواز فرودگاه استانبول، پرواز ساعت 12:30 امروز هواپیمایی آتا به مقصد تبریز و پرواز 12:40 دقیقه هواپیمایی ایران ایر به مقصد تهران لغو شده است. همچنین پرواز یک شرکت هواپیمایی باری چینی در ساعت 12:45 به مقصد تبریز نیز از دیگر پروازهای لغو شده به ایران است.

گفتنی است شرکت‌های هواپیمایی ایران از دو هفته پیش فروش بلیت مسیرهای ترکیه را آغاز کرده بودند.

منبع: خبرگزاری آنادولو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

ترکیه، آدرس یک تعطیلات امن برای گردشگران انگلیسی است

گردشگران انگلیسی که به ترکیه می آیند، در سایه اقدامات انجام شده در خصوص ویروس کرونا از تعطیلات امن لذت می برند

ترکیه، آدرس یک تعطیلات امن برای گردشگران انگلیسی است

 

 

گردشگران انگلیسی که به ترکیه می آیند، در سایه اقدامات انجام شده در خصوص ویروس کرونا (Kovid-19) از تعطیلات امن لذت می برند.

 

موغلا با استقبال تعداد زیادی از بازدید کنندگان خارجی به دلیل زیبایی های طبیعی و همچنین امکانات اسکان، یکی از مراکز تفریحی مورد علاقه گردشگران انگلیسی به ویژه در سال های اخیر است.

استیون داولو، یکی از گردشگران انگلیسی، که در راستای اقدامات Kovid-19  برای تعطیلات امن به شهر آمده است گفت، آنها سالی دو بار از موغلا-ی مورد علاقه خود بازدید می کنند.

داولو با تأکید بر اینکه ترکیه را بسیار دوست دارد، اظهار داشت: ترکیه از انگلیس بسیار امن تر است.

تامی دفو یک دیگر از توریست ها با اشاره به اینکه، بارها پیش از این نیز ترکیه را برای تعطیلات ترجیح دادم، به دلیل عشق به ترکیه خانه ای را در مارماریس خریداری کردم گفت،

"من در خانه خود کمتر در امنیت می باشم، در ترکیه احساس امنیت بیشتری می کنم."

مارک رابرتز یکی دیگر از توریست ها نیز گفت: استفاده از ماسک و اجرای قوانین فاصله اجتماعی  به نحو احسن در ترکیه را با  چشمهای خود مشاهده کردم و این 8 امین بار است که به مولا می آیم.

گوان ویلز نیز ذکر اینکه مردم ترکیه بسیار مهمان نواز هستند و با ابراز مجذوب شدن به زیبایی طبیعی، سبز و آبی مولا  گفت،

"من سالانه حداقل 1-2 بار به موغلا می آیم. من دوره اپیدمی را ترجیح می دهم که ترکیه مکانی امن و بسیار مسافر پرورمی باشد. مردم می توانند با آرامش خاطر به اینجا بیایند. ترکیه، با تاریخ و زیبایی طبیعی اش کشوری دیدنی است."

بان رایان رایس با بیان اینکه وی به دلیل تحسین از زیبایی های طبیعی منطقه، خانه ای در فتحیه خریداری کرده است و اینکه آنها سالانه چندین بار به همراه همسر و فرزندان خود به موصل می آیند، گفت:

"ما از اقدامات ترکیه در دوره شیوع در این کشور بسیار قدردانی می کنیم. آنچه که من دیدم و آنچه را که در روند اپیدمی در مورد ترکیه خوانده ام، بر من تأثیر مثبت گذاشته است. این برای یک تعطیلات خوب بسیار امن است."

مری رایس یکی دیگر از گردشگران، اظهار داشت که آنها 13 سال با فرزندان خود به فتحیه رفته، تعطیلات خود را انجام داده و با خوشحالی به کشور خود بازگشتند.

در موغلا و شهرستان های آن، برای اطمینان از تعطیلات سالم برای گردشگران اقدامات دقیق از هواپیماها تا فرودگاه، از نقل و انتقال تا به همه مناطق در هتل ها، انجام می شود.

https://www.trt.net.tr/persian/lmy-frhngy-w-hnry/2020/07/17/khlyj-hy-nylgwn-mdytrnh-1456878

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

چرا همه توریست‌ها عاشق استانبول هستند؟

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ توریست درباره این موضوع که چرا ایرانی های عاشق استانبول هستند و بهترین گزینه برای انتخاب سفر است توضیح خواهیم داد. در ادامه با ما همراه باشید

 وقتی به فکر سفر خارجی می‌افتیم چندتا گزینه به ذهنمان خطور می‌کند؛ با این دلار گران که دیگر فکر اروپا و سفرهای آن‌چنانی را دیگر نمی‌شود کرد، تازه اگر پولش هم فراهم بشود، دنگ و فنگ گرفتن ویزای شینگن، پرینت حساب و تضمین برای برگشت و خلاصه هزارتا داستان را باید انجام بدهیم و در آخر هم آیا سفارت یا آن آژانس بتواند ویزا را بگیرد، آیا نتواند.

پس انتخاب‌های ما محدود می‌شود به کشورهای همسایه.

 

کدام کشورها؟

۱- دبی: خب آن‌هم ویزا می‌خواهد، نرخ درهم، هم که کم نیست هوا هم که  در اکثر اوقات گرم و شرجی‌است.

۲- گرجستان: ویزا می‌خواهد، نرخ لاری ( واحد پولی گرجستان) هم که کم از دلار ندارد و با ایرانی‌ها هم اصلا رابطه خوبی ندارند و جلوی خیلی از پروازهای ایرانی را هم در سال‌های گذشته گرفته‌اند.

۳- ارمنستان: بد نیست ولی خب اگر رفته باشید می‌دانید، خیلی هم جذاب و چشمگیر نیست.

پس کجا برویم؟ پیشنهاد ما؛ استانبول است!

چرا استانبول؟ به هزار و یک دلیل!!

۱- ویزا نمی‌خواهد

۲- لیر نسبت به سایر ارزها قیمت مناسب‌تری دارد

۳- کلی مراکز خرید و تفریحی برای خوش گذراندن دارد

۴- با ما ایرانی‌ها اشتراکات فرهنگی زیادی دارند

۵- ۱ ماه هم آنجا باشید باز حوصله‌تان سر نمی‌رود و هزارتا جای جدید برای دیدن دارد

۶- خودتان می‌توانید هزینه‌هایتان را مدیریت کنید و در ماه‌های ارزانتر بیایید و از بلیط‌های لحظه آخری استفاده کنید.

 

چرا ایرانی‌ ها عاشق استانبول هستند؟

دیگر انتظار نداشته باشید از من که همه هزار و یک علت را بگویم!

اگر بعد از حرف‌های من به این نتیجه رسیدید که برای سفر، استانبول را انتخاب کنید، به شما یه پیشنهاد دیگر هم می دهم!

مسجد ایاصوفیه نماد استانبول!!

واقعا یک استانبول است و یک مسجد ایاصوفیه؛ که در منطقه سلطان احمد واقع شده و حیف است که تا استانبول بیایید و این شاهکار معماری را نبینید. می‌دانم وسوسه خرید و گشت وگذار در تکسیم و خیابان استقلال یک لحظه هم دست از سرتان بر نمی‌دارد؛ اما ارزشش را دارد که این بنای بیزانسی فاخر را از نزدیک ببینید.

 

https://toptourist.ir/%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%82-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

یکی از بهترین مکان‌های دیدنی‌ استانبول که باید حتما ببینید؟؟

باید حتما به خیابان استقلال یه سر بزنید. فکر نکنم کسی از ایران به ترکیه بیاد و سری به خیابان استقلال نزده باشه.

همه استانبول در خیابان استقلال خلاصه می‌شود!

​​​​​​​

باید حتما به خیابان استقلال یه سر بزنید. فکر نکنم کسی از ایران به ترکیه بیاد و سری به خیابان استقلال نزده باشه.

خیابان استقلال به حدی برای ما ایرانیا جذابه که حد نداره!

چرا ما ایرانیا عاشق خیابان استقلال هستیم؟؟

 

 راستش چرا نداره! این خیابان جذاب و دیدنی، پر از برندهای جورواجور هست که محبوب دل ما ایرانیاست. از زارا و نایک و آدیداس گرفته تا ال سی وایکیکی، مانگو و کوتون. هر گوشه از این خیابان یه گروه موسیقی رو می‌بینید که با چه شور و حرارتی دارند یه آهنگ باحال رو می‌خونند و مردم هم در کنارشون ایستادند و همراهیشون می‌کنند و ازشون فیلم می‌گیرند. اصلا یه حالیه این خیابان. وقتی که واردش می‌شید انبوهی از جمعیت رو می‌بینید که دارند میان به سمتتون. اینقدر شلوغه که به سختی می‌تونید راه برید ولی امکان نداره بیخیال قدم زدن در این خیابون بشید.

توی خیابان استقلال هرچی که بخواید پیدا می‌شه از رستوران‌های سنتی با غذاهای خوشمزه ترکی گرفته تا انواع فست‌فود و کباب ترکی و هرچی که فکرش رو بکنید؛ مک دونالد، برگر کینگ و کساب دونر. همینجور که دارید مغازه‌ها رو تماشا می‌کنید به رستوران‌هایی می‌رسید که توی سینی‌های بزرگ، صدف چیدن و ملت دارن تند و تند با لیموترش همه رو می‌خورند. اصلا یه وضعی بخدا که نگم براتون؛ باید حتما امتحانش کنید. همینطور که به انتهای خیابان نزدیک می‌شید به برج گالاتا می‌رسید اونم خالی از لطف نیست دیدنش. توی خیابان استقلال کلی جا برای دیدن هست از موزه مادام توسو گرفته تا مولوی‌خانه و پاساژ چیچک که خیلی خوشگل و بامزست. پیشنهاد می‌کنم حتما یه هتل نزدیک استقلال یا میدان تکسیم بگیرید و تا می‌تونید از این خیابان دوست داشتنی لذت ببرید چون بعد که برگشتید ایران می‌فهمید من چی گفتم و افسوس نخورید.

یک طرف خیابان استقلال به میدان تکسیم می‌رسه که اونم برای خودش کلی حرف واسه گفتن داره و کمی از استقلال نداره.

 

https://www.shomanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-5/952402-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%82%D8%B4-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%DA%A9%D8%AC%D8%A7%D8%B3%D8%AA

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

روش‌های انتخاب یک راهنمای خوب برای سفر به استانبول

چطور یک راهنمای خوب برای سفر به استانبول پیدا کنیم؟؟

خب از همین اول بگم که مقصد ما استانبوله؛ پس کسانی که عاشق س

خب از همین اول بگم که مقصد ما استانبوله؛ پس کسانی که عاشق سفر هستن و استانبول رو دوست دارن، بیان و با ما همسفر بشن. تکلیف هم روشنه، مقصد ما استانبول!

حتما یه سیم کارت ترکیه بخرید

اگه می‌خواید سفرتون ارزونتر پاتون در بیاد یه سیم کارت ترک تلکام بخرید و خیال خودتون رو راحت کنید. چرا؟؟ میگم براتون.

همه می‌دونیم که سفر بدون اینترنت نمی‌شه.

به غیر از پست کردن عکس‌ها در اینستاگرام و لایو گرفتن‌ها و استوری کردن سفر برای دوستان، اینترنت کاربرد مهم دیگه‌ای هم داره و اونم مسیریابی در استانبوله. آخه قراره پین‌تاتی بهترین مسیر رو بهتون بگه و اگه گم شدین، راه درست رو به شما نشون بده؛ ولی بدون اینترنت؟!!

یه لحظه تصور کنید در خیابون ایستادین بدون اینترنت! حتی تصورش هم ناخوشاینده.

مگه می‌شه بدون اینترنت؟

 در همین  کشور خودمون هم وقتی می‌خوایم به جایی بریم، با اپلیکیشن اون رو سرچ می‌کنیم تا بهترین و سریع‌ترین مسیر رو به ما پیشنهاد بده.

اگه تجربه سفر به استانبول رو داشته باشید خوب می دونید که هزینه کرایه تاکسی وحشتناک بالاست و اگه بخواید با تاکسی اینور و اونور برید برای یه مسیر کوتاه باید حداقل ۶۰ لیر پرداخت کنید. اما اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید خیلی راحت می‌تونید مسیرتون رو با اتوبوس و مترو پیدا کنید و پول خیلی کمتری پرداخت کنید.

پس نگران هزینه سیم کارت نباشید، کافیه بجای اینکه ۲ بار سوار تاکسی بشید با مترو برید تا سیم کارتتون پولش دربیاد. به همین راحتی.

 

مزایای خرید سیم کارت ترکیه و داشتن اینترنت همراه در استانبول

 1- مسیریابی:

فکر کنید الان تو استانبولیم و قراره حسابی از سفرمون لذت ببریم. می‌خوایم از هتل خارج بشیم و به سمت یه مرکز خرید معروف یا یه مکان دیدنی مثل مسجد ایاصوفیه که از هتل محل اقامت ما فاصله داره، بریم.

شاید بعضی‌ها بگن اینترنت همراه نیازی نیست؛ با استفاده از اینترنت وای فای هتل، مسیر رو پیدا می‌کنیم و نقشه رو در گوشی ذخیره می‌کنیم و بعد راه میفتیم. شاید روی کاغذ این حرف صحیح و منطقی به نظر بیاد، ولی در واقعیت اینطور نیست. با توجه به بزرگی شهر استانبول، نیاز داریم تا از چندتا خط مترو یا اتوبوس برای رسیدن به مقصد مورد نظرمون استفاده کنیم. به همین خاطر برای پیدا کردن ایستگاه اتوبوس یا دلموش و … امکان داره به مشکل بخوریم. مثلا اگه بخوایم از میدان تکسیم تا یه مسیر نه چندان دور مثل مسجد ایاصوفیه بریم، باید چکار کنیم؟ اول توی گوگل مپ مبدا و مقصد رو مشخص می‌کنیم و بر اساس لوکیشن ما، گوگل هم چند مسیر رو به ما پیشنهاد می‌ده.

 

اما چطور ایستگاه مترو رو پیدا کنیم و یا پس از رسیدن به ایستگاه آخر مترو، چطور ایستگاه اتوبوس رو پیدا کنیم؟

 

بعد از خروج از ایستگاه مترو باید به سمت چپ بریم یا راست یا حتی مستقیم تا به ایستگاه اتوبوس برسیم؟ البته از قدیم گفتن آدم پرسون پرسون تا خونه خدا هم میتونه بره! اما واقعا ارزش داره این قدر سختی تحمل کنیم؟ با استفاده از اینترنت گوشی خیلی راحت می‌تونیم مسیر مورد نظر رو پیدا کنیم.  اگر به هر علت مسیر رو گم کردیم یا خط مترو یا اتوبوسی رو اشتباه سوار شدیم، به راحتی می‌تونیم به مسیر درست برگردیم.

2- ترجمه آنلاین:

سرویس‌های جدید گوگل مانند، مترجم گوگل (google translate) که به صورت اپلیکیشن هم بر روی گوشی‌ها مورد استفاده هست، در سفر کمک بزرگی به ما می‌کنه. در استانبول اکثر اجناس آرایشی و بهداشتی و کالاهای تولیدی به زبان ترکیه و خبری از زبان انگلیسی بر روی اجناس نیست. در صورت داشتن اینترنت همراه و نصب اپلیکیشن مترجم گوگل فقط کافیه وارد اپلیکیشن بشید و پس از انتخاب زبان ترکی، گوشی‌تون رو روی محصول بگیرید. مثل آب خوردن و در کمترین زمان نوشته‌ها ترجمه می‌شن و شما اطلاعات لازم رو به دست میارید.

http://www.khordadnews.ir/fa/news/344524/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

ترکیه به اکثر کشورهای جهان بذر صادر می کند

احمد یلماز رئیس هیئت مدیره اتحادیه فرعی تولیدکنندگان و صاحبان صنایع بذر ترکیه اعلام داشت، به 80 کشور جهان بذر صادر می کنیم

ترکیه به اکثر کشورهای جهان بذر صادر می کند

احمد یلماز رئیس هیئت مدیره اتحادیه فرعی تولیدکنندگان و صاحبان صنایع بذر ترکیه اعلام داشت، به 80 کشور جهان بذر صادر می کنیم.

احمد یلماز اظهار داشت، بخش تولید بذر ترک در رده 11 ام جهان قرار دارد.

یلماز با اشاره براینکه، به اکثر کشورهای جهان بذرهای ترک صادر می کنیم، گفت، در نظر داریم که با صادارات 500 میلیون دلاری در بین 5 کشور اول صادرکننده بذر جای بگیریم.

یلماز در ادامه افزود، ترکیه اگر هم مرزهای خود را برروی تمامی کشورهای جهان ببندد، باز قادر به تامین نیازش به بذرهای گیاهی می باشد. ادامه مطلب

منبع: خبرگزاری آنادلو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

پروازهای ترکیش ایرلاینز به اندونزی آغاز شد

ترکیش‌ ایرلاینز پس از حدود چهار ماه تعلیق به دلیل شیوع کرونا، پروازهای خود را به جاکارتا، پایتخت اندونزی از سر گرفت

پروازهای ترکیش ایرلاینز به اندونزی آغاز شد

نخستین پرواز‌ مستقیم از ترکیه به اندونزی پس از حدود چهار ماه توقف پروازها به دلیل شیوع ویروس کرونا، امروز به جاکارتا، پایتخت اندونزی صورت گرفت.

بر این اساس، پرواز شماره TK56 خطوط هوایی ترکیش ایرلاینز ساعت 10:05 دقیقه صبح (به وقت ترکیه) از استانبول به مقصد جاکارتا پرواز کرد. هنوز درباره از سرگیری پروازها به جزیره بالی بیانیه‌ای صادر نشده است.

از سوی دیگر طبق تدابیر اتخاذی از سوی دولت اندونزی، مسافران ‌باید 3 روز قبل از تاریخ پرواز تست کرونا انجام دهند.

لازم به ذکر است شهروندان ترکیه که به دنبال توقف پروازها در چارچوب تدابیر پیشگیری و مبارزه با ویروس جدید کرونا (کووید-19) نتوانسته بودند به ترکیه برگردند، در تاریخ 18 ژوئن سال جاری با پرواز ویژه هواپیمای ترکیش ایرلاینز به کشور بازگشته بودند.

گفتنی است به دنبال کاهش تمهیدات بهداشتی در راستای مقابله با کرونا، نخستین پرواز بین‌المللی از فرودگاه استانبول در تاریخ 10 ژوئن آغاز شد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک‌ صورت ‌می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری آنادلو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan

انتخابات ریاست مجلس ملی کبیر ترکیه روز 7 جولای انجام میگردد

انتخابات ریاست مجلس در مجمع عمومی مجلس ملی کبیر ترکیه روز 7 جولای انجام میشود

انتخابات ریاست مجلس ملی کبیر ترکیه روز 7 جولای انجام میگردد

انتخابات ریاست مجلس در مجمع عمومی مجلس ملی کبیر ترکیه به دلیل پایان دوره ریاست مصطفی شن توپ رئیس مجلس ملی ترکیه، ارول کاتیرجی اوغلو نماینده استانبول از وز 7 جولای انجام میگردد.

دراین انتخابات که مصطفی شن توپ رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه و نماینده شهر تکیرداغ در مجلس از حزب عدالت و توسعه نیز نامزد میباشد، هالوک کوچ نماینده آنکارا از حزب جمهوریخواه خلق، ارول کاتیرجی اوغلو نماینده استانبول از حزب دموکراتیک خلق، امام حسین فیلیز نماینده غازی آنتپ از حزب خوب و ارکان باش رئیس حزب کارگر ترکیه و نماینده استانبول در مجلس به رقابت خواهند پرداخت.

بر اساس مواد قانون اساسی، برای ریاست مجلس، طی یک دوره قانونگذاری، دو بار انتخابات انجام میگردد. اولین رئیس منتخب دو دوره قانونگذاری و دومین رئیس منتخب نیز تا پایان دوره قانونگذاری جاری در این مقام خدمت میکنند.

انتخابات ریاست مجلس به شکل آرای پنهان انجام میگردد. در دور اول و دوم، دو سوم از تعداد کامل اعضا یعنی 400 رای و در دور سوم نیز اکثریت آرا یعنی 301 رای باید دریافت گردد.

در صورتی که در دور سوم اکثریت آرا به دست نیاید، در دور چهارم برای دو نامزدی که در این رای گیری بیشترین رای را دریافت کرده اند، رای گیری خواهد شد. فردی که بیشترین آرا در دور چهارم را از آن خود نماید، رئیس مجلس خواهد بود. ادامه مطلب

منبع: خبرگزاری آنادولو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kian javidan