امروز می‌خوایم با یکی از استان‌های بندری #ترکیه آشنا بشیم که حسابی #توریستی هست و ارزش سفر کردن داره. پس با پین تاتی #همسفر بشید .. این شما و این هم استان زیبای #مرسین.

مرسین بندری در جنوب مرکزی ترکیه و در امتداد دریای مدیترانه هست که در استانی به همین نام قرار داره.

شهر آدانا در ۶۵کیلومتری این استان هست.

مرسین درگذشته مرسینا نام داشته و الان به ایچل هم شناخته میشه. در مرسین کلی جاذبه‌های تاریخی وجود داره و آثار زیادی از دوران نوسنگی در این شهر به جا مونده، همچنین برای #گردشگران مذهبی هم شهر مهمی به حساب میاد، مثلا یکی از شخصیت‌های مهم مسیحی‌ “سنت پائول” در شهر باستانی تارسوس (حوالی مرسین) متولد شده؛ شهر سیلیفکه، موزه باستان‌شناسی مرسین، #قلعه آنامور، پارک آتاتورک، کیز‌کاله‌سی یا #قلعه_دختر و دروازه کلئوپاترا از جاذبه‌های باستانی این منطقه‌ هستند. 

در این استان #آبشار های بسیار زیبایی هم هست که واسه روز‌های گرم تابستون عالین مثل آبشار ایلی‌سو در استان گولنار مرسین و یرکوپرو در عمق کوه‌های تاروس. رودخانه آنامور هم واسه #شنا حرف نداره.  اگه هم دلتون فضای آروم برای استراحت و تجدید قوا می‌خواد، دره کایاجی در شهر اردملی این امکان رو بهتون میده تا یه دل سیر از #طبیعت لذت ببرید.

به خاطر اینکه مرسین شهر بندریه، مراکز خرید متنوعی اونجا پیدا میشه. مرکز خرید فروم مرسین، پالم‌سیتی مرسین و آرمادا از #مراکز_خرید مهم در این شهر هستند.

مرسین استانی جذاب برای #تفریح و گشت و گذار هست، مخصوصا اگه به شهرهای تاریخی علاقه‌مند باشید حسابی بهتون خوش می‌گذره. خلاصه اینجا برای #سفر و تفریح خیلی عالیه. تا حالا به این استان سفر کردید؟

https://pintati.com/