چرا ملک در ترکیه بسیار ارزان است؟

به عنوان یک مشاور املاک و مستغلات با مشتریان در سراسر جهان، برخی از ما می پرسند که چرا ملک در ترکیه اینقدر ارزان است؟ با قیمت های اولیه تقریباً 40000 تا 50000 دلار برای یک آپارتمان، این یک سوال عالی است. با این حال، قبل از اینکه به آن پاسخ دهیم، ضروری است بدانید که برخی از بازارهای مسکن منطقه ای در ترکیه تجارت پرخروشی را در املاک لوکس انجام می دهند. بنابراین، اگر می خواهید ملک ارزان بخرید، بهتر است به مناطق نگاه کنید تا کل کشور.

به عنوان مثال، عمارت های بسفر استانبول خود را از گران ترین عمارت های جهان می دانند. حتی یکی به قیمت 155 میلیون دلار فروخته شد. به همین ترتیب، به یالیکاواک در شبه جزیره بدروم بروید، که اغلب میزبان افراد سلطنتی سعودی، افراد مشهور و تاجران ثروتمند است و میانگین قیمت یک ویلای لوکس 4 میلیون دلار است. بنابراین، در این مقاله، ما در مورد مناطقی صحبت می‌کنیم که به قیمت ارزان ملک و عواملی که خانه‌ها را به یک معامله بین‌المللی تبدیل می‌کنند، معروف هستند.

چرا ملک در ترکیه بسیار ارزان است؟

1: برنامه چشم انداز 2023

بیست سال پیش، بازار مسکن ترکیه در وضعیت وخیمی قرار داشت. وام مسکن در دسترس نبود. از این رو بسیاری از خانواده ها بیش از یک نسل در یک خانه زندگی می کردند. هیچ توسعه یا نوسازی وجود نداشت. مقررات و قوانین تصادفی بود و از این رو کیفیت پایین مسکن. علاوه بر این، بسیاری از Gecekondu ها وجود داشتند که خانه هایی هستند که به طور غیرقانونی و بدون مجوز ساخته شده اند. Gecekondu Bolgesi محله ای است که صرفاً از اینها تشکیل شده است و در شهرهای بزرگ مانند استانبول و ازمیر تعداد زیادی از آنها وجود داشت. در آن روزها، میانگین قیمت یک ملک تقریباً 5000 دلار بود، اما خریداران کمی بودند.

سپس دولت ترکیه پروژه ای به نام برنامه چشم انداز 2023 را آغاز کرد. هدف بلندپروازانه این بود که اقتصاد ترکیه را به یکی از بهترین عملکردها در جهان تبدیل کند، حتی با کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا و بریتانیا. در این پروژه یک طرح دقیق از چگونگی تغییر بازار مسکن ترکیه وجود داشت. ابتدا بانک ها شروع به ارائه وام مسکن به توده ها کردند. دوم، قوانینی را وضع کردند تا به خارجی ها اجازه خرید خانه بدهند. در نهایت، آنها توسعه‌دهندگان و سازندگان را تشویق کردند تا برای جایگزینی بافت‌های قدیمی و فرسوده سال‌های قبل، مسکن جدید و مدرن را آغاز کنند. بنابراین، یکی از دلایل ارزان بودن ملک این است که بازار مسکن ترکیه هنوز در مراحل ابتدایی خود است.

2: عرضه و تقاضا

طرح چشم انداز 2023 مدلی تجاری به نام عرضه و تقاضا را برانگیخت. هنگام اعمال این مورد در بازار مسکن، به تعداد املاک موجود برای فروش در مقابل تقاضا، یعنی تعداد علاقه و خریداران اشاره دارد. در برخی از مکان‌ها مانند دیدیم، آلتینکوم، انبوهی از زمین‌های موجود برای ساخت و ساز و املاک خالی از تقاضا بیشتر است، بنابراین قیمت هر متر مربع پایین است. سرمایه گذاران املاک و مستغلات این مناطق را دوست دارند. صرفاً به این دلیل که اگر آنها ملک را میان مدت تا بلندمدت نگه دارند، بازار تغییر می کند و ارزش سرمایه ایده آلی دارند.

یک مثال عالی برای این امر مناطق حاشیه ای استانبول اروپایی است. انبوه توسعه در محله هایی مانند Buyukcekmece و Kucukcekmece صورت گرفته است. علاوه بر این، فرودگاه جدید استانبول قیمت املاک و مستغلات را افزایش داد و گمانه زنی ها در مورد مسیر برنامه ریزی شده کانال استانبول نیز سرمایه گذاران املاک را جذب می کند. با این حال، در مناطق دیگر، تعداد املاک خالی و زمین های موجود در مقابل علاقه خریداران کم است، بنابراین قیمت ها را افزایش می دهد.

3: اثر کووید

جنبه دیگری که بر قیمت بازار مسکن منطقه ای تأثیر می گذارد، نوع املاک برای فروش است. به کالکان بروید و ویلاهای لوکس بسیار بیشتر از آپارتمان های موجود هستند. به همین ترتیب، برای استانبول، آپارتمان نشینی محبوب تر از خانه های مستقل است. در حال حاضر، قیمت ویلاها در برخی از استراحتگاه های ساحلی در حال افزایش است. این به این دلیل است که ترک‌های بیشتری متوجه شده‌اند که کووید به سرعت از بین نمی‌رود و از شهرهای بزرگ به استراحتگاه‌های ساحلی می‌روند. آنها خواهان زندگی شلوغ کمتر، با استخرها و باغ های خصوصی هستند. در نتیجه، افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت ها در سطح محلی می شود.

.

 

http://pintati.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/