خرید املاک و مستغلات برای استفاده خصوصی در ترکیه

خارجی ها می توانند زمین و ملک را در ترکیه به نام خود خریداری کنند، مشروط بر اینکه املاک در شهرها واقع شده باشند (یعنی باید شهرداری در منطقه ای که ملک در آن است وجود داشته باشد و ملک باید در محدوده آن شهرداری یا محله قرار داشته باشد). روستاها یا مناطق روستایی و خارج از مناطق نظامی.

برای به دست آوردن عنوان یک ملک، باید درخواستی به اداره ثبت اسناد و املاک محلی که ملک در آن واقع شده است، ارائه شود. پس از انجام جستجوها و بررسی های لازم برای شرایط فوق، انتقال عنوان توسط اداره ثبت اسناد و املاک انجام می شود. در طول معامله، مدارک یا مدارک مربوط به انتقال کامل قیمت خرید به ترکیه باید به اداره ثبت اسناد و املاک ارائه شود. همچنین یک درصد وظیفه (یعنی مالیات) هم برای خریدار و هم برای فروشنده در حین معامله پرداخت شده و وصول می شود (توجه: اکنون 1.5٪ است). مالیات بر دارایی سالانه وجود دارد که توسط شهرداری ها (یعنی دولت های محلی) با نرخ 0.3 درصد برای ساختمان های خصوصی جمع آوری می شود. املاک نوساز به مدت 5 سال از مالیات سالانه املاک معاف هستند. همه دارایی ها برای اهداف مالیاتی هر پنج سال یکبار مورد تجدید ارزیابی قرار می گیرند. اموال به دست آمده ممکن است دوباره بفروشد یا اجاره داده شود و درآمد حاصل از آن به خارج از ترکیه منتقل شود. زمانی که ملکی برای اهداف تجاری خریداری می شود، مقررات متفاوتی اعمال می شود.

 

قوانین و رویه های خرید ملک در ترکیه


ترکیه با خط ساحلی بکر و دست نخورده و آب و هوای مدیترانه‌ای که در تمام طول سال نور خورشید را ارائه می‌دهد، تبدیل به یک مقصد محبوب برای تعطیلات شده است. خرید ملک در ترکیه با توجه به این واقعیت که ترکیه در آستانه عضویت در اتحادیه اروپا است و یکی از سریع ترین بازارهای در حال رشد در جهان را دارد، اکنون به عنوان یک سرمایه گذاری خوب در آینده تلقی می شود.

در اینجا اطلاعات اساسی اما کلی در مورد مسیر مالکیت ملک در ترکیه بر اساس قوانین ترکیه (ماده 35 قانون اساسی ترکیه) و مشکلاتی که ممکن است در طول فرآیند ایجاد شود، آورده شده است. املاک مختلف تابع قوانین متفاوتی هستند (بسته به مکان). از آنجایی که موارد زیر صرفاً اطلاعات عمومی است، توصیه می کنیم با یک متخصص مشورت کنید یا از شرکت ما در ترکیه، خدمات املاک کالکان دیدن کنید. ما علاوه بر پروژه های معماری و ساخت و ساز، در زمینه املاک و مستغلات نیز تخصص داریم. با انجام این کار می توانید از احتمال ناامیدی دلخراش جلوگیری کنید (یعنی وقتی یاد می گیرید که به دلیل قوانین نادیده گرفته شده، رویای شما برای یک خانه تابستانی در زمین خریداری شده شما فقط می تواند یک رویا باشد). خرید ملک در ترکیه می‌تواند یک امر پیچیده باشد و خدمات آگاهانه و حرفه‌ای مورد نیاز است.

قانون املاک ترکیه

مالکیت در ماده 35 قانون اساسی ترکیه تعریف شده است. این ماده تصریح می‌کند که هرکسی حق مالکیت دارد و این حقوق فقط توسط سایر مقررات قانونی محدود می‌شود. محدودیت ها ممکن است شامل طرح های منطقه بندی، محدودیت های قابل اعمال برای خارجی ها و غیره باشد.

مقررات مالکیت در قانون مدنی ترکیه، ماده 633 توضیح داده شده است. این عمدتا توضیح می دهد که چگونه مالکیت به دست می آید. برای خرید ملک توسط شخص خارجی، ثبت زمین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ترکیه ادارات منطقه ای اداره ثبت زمین وجود دارد که در دفاتر استانی یا منطقه ای تقسیم شده اند و همه آنها توسط دولت کنترل می شوند.

ثبت و تحویل ملک

در اکثر کشورهای اروپایی، خریدار و فروشنده به دفتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنند تا ملک را به نام مالک جدید بگذارند. سردفتر اسناد رسمی مسئول تسویه صحیح این رویه است. سردفتر اسناد رسمی نیز مسئول تحویل است که اغلب به صورت «سند انتقال» و درج در دفتر املاک انجام می شود.

در مقابل، ثبت املاک در ترکیه توسط یک دفتر اسناد رسمی انجام نمی شود، بلکه توسط یکی از مقامات اداره ثبت اسناد و املاک انجام می شود. حضور هر دو طرف (فروشنده و خریدار) از نظر قانونی در هنگام ورود الزامی است. می توان به شخص دیگری اجازه انجام این کار را داد، اما این مجوز مستلزم سند رسمی است. به عنوان یک اقدام امنیتی، توصیه می شود که فروش از طریق دفتر اسناد رسمی مجاز باشد.

تحویل سند انتقال مستلزم دخالت سردفتر اسناد رسمی در ترکیه نیست. تنها شرط قابل اجرا در مورد تحویل این است که به صورت کتبی انجام شود. پس از درج و تحویل، دفتر ثبت ملک سند مالکیت صادر می کند که به آن «تپو» می گویند. مالکیت تنها در لحظه ای به دست می آید که ساختمان(ها) در صورت ساخت، تکمیل شده و کل مبلغ پرداخت شده باشد.

عمدتاً هیچ گونه محدودیت قانونی در خصوص کسب مالکیت برای خارجی ها وجود ندارد. با این حال، قانون روستا و مناطق ممنوعه نظامی و امنیتی