افتتاح ساختمان شورای ترک در استانبول

ساختمان دبیری‌کل شورای همکاری کشورهای ترک‌زبان با حضور رئیس جمهور ترکیه و دیگر سران کشورهای عضو و ناظر این شورا در سلطان احمد استانبول گشایش یافت.

 
1733207
افتتاح ساختمان شورای ترک در استانبول

 

سران کشورهای عضو شورای همکاری کشورهای ترک‌ زبان «شورای ترک» برای شرکت در هشتمین نشست این نهاد وارد جزیره دموکراسی و آزادی استانبول شدند.

سران و هیئت‌های عضو شورای ترک که برای شرکت در این اجلاس که به میزبانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و با موضوع «فناوری‌های سبز و شهرهای هوشمند در عصر دیجیتال» برگزار خواهد شد وارد استانبول شده بودند، با قایق‌ عازم جزیره دموکراسی و آزادی، محل برگزاری این اجلاس شدند.

اردوغان در این قایق مدتی با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایحان، قربانگلی بردی‌محمدوف رئیس جمهور ترکمستان و ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان صحبت کرد.

سران عضو شورای ترک پس از ورود به جزیره مذکور نیز فواد اوکتای، معاون رئیس‌جمهور ترکیه و چیغدم کاراآرسلان، معاون حزب عدالت و توسعه مورد استقبال قرار گرفتند.

***

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز طی مراسمی ساختمان دبیری‌کل شورای همکاری کشورهای ترک‌ زبان «شورای ترک» در منطقه سلطان احمد استانبول را با حضور سران کشورهای عضو و ناظر این نهاد افتتاح کرد.

مراسم افتتاحیه در پی گفت‌وگوی اردوغان با مهمانان بلندپایه که جهت شرکت در هشتمین نشست سران کشورهای شورای ترک در جزیره دموکراسی و آزادی استانبول در این شهر حضور دارند، برگزار شد.

سران کشورها پس از برافراشته شدن پرچم کشورهایشان روبان قرمز مراسم را با قیچی بریدند.

در این مراسم الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایحان، قاسم جمرد توکایف رئیس جمهور قزاقستان، صدر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان، شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان به عنوان سران کشورهای عضو و ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان و قربانگلی بردی‌محمدوف رئیس جمهور ترکمستان سران کشورهای ناظر و همچنین بغداد آمریف دبیرکل شورا حضور پیدا کردند.

 

اقامت ترکیه با پین تاتی

منبع