گردآوری فعالیت‌های مشترک اردوغان و علی‌اف در یک کتاب

دوستی و برادری رهبران ترکیه و آذربایجان در کتاب مشترکی حاوی بیانات و عکس‌های دو رهبر تسجیل گردید

 
1730049
گردآوری فعالیت‌های مشترک اردوغان و علی‌اف در یک کتاب

فعالیت‌های مشترک رجب طیب اردوغان و الهام علی‌اف، روسای جمهور ترکیه و آذربایجان که طی 18 سال گذشته انجام داده‌اند، در کتابی تحت عنوان " ما این راه را در کنار هم طی کردیم "  گردآوری شد.

مراسم رونمایی این کتاب در ساختمان بنیاد بین‌المللی فرهنگ و میراث تُرک در باکو برگزار شد. این کتاب به زبان ترکی آذربایجانی نوشته شده و سخنان، توضیحات و تصاویر سران دو کشور در جلسات دوجانبه و چندجانبه را در بر می‌گیرد.

گونای افندیوا رئیس بنیاد بین‌المللی فرهنگ و میراث تُرک ضمن اشاره به اینکه آذربایجان در طول 44 روز نبرد در قره‌باغ حمایت معنوی ترکیه را احساس کرد گفت: این کتاب حاوی دوستی و اعتماد روسای جمهور دو کشور به یکدیگر است. این کتاب همچنین کتاب دوستی، برادری و محبت میان ترکیه و آذربایجان است.

جاهد باغجی، سفیر ترکیه در باکو نیز تصریح کرد: سخنان رئیس‌جمهور اردوغان در " ما این راه را با هم طی کردیم "  که نماد مسیر سیاسی اردوغان است، همچنان روابط با آذربایجان را نیز تنظیم می‌کند.

ملاحت ابراهیم‌قیزی، نماینده پارلمان آذربایجان هم گفت: بیانیه شوشا ما را در وضعیتی قرار داده است که هیچ قدرتی نمی‌تواند دوستی میان ترکیه و آذربایجان را خدشه‌دار کند. اقدامات زیادی برای برهم زدن دوستی و برادری ما انجام گرفته اما هیچ یک از آنها موفق نشده‌اند. ترکیه و آذربایجان با هم گام برداشته و به آن ادامه خواهند داد.

در کتاب مذکور که به زبان ترکی آذربایجانی به قلم گرفته شده، در موازات بیانات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان در اجلاسیه‌های چند جانبه، عکس‌هایی از دو رهبر چاپ و منتشر شده است. 

 

اقامت ترکیه با پین تاتی

منبع