اردوغان: بار مسئولیت مبارزه با تغییرات اقلیمی نباید تنها بر دوش کشورهای خاصی قرار گیرد

رئیس جمهور ترکیه پیام ویدئویی را به کنفرانس تنوع زیستی سازمان ملل ارسال کرد.

 
1718193
اردوغان: بار مسئولیت مبارزه با تغییرات اقلیمی نباید تنها بر دوش کشورهای خاصی قرار گیرد

 

 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیام ویدئویی را به پانزدهمین کنفرانس تنوع زیستی سازمان ملل (COP15) که در چین درحال برگزاری است، ارسال کرد.

 

اردوغان در این پیام ویدئویی سخنان خود را با سلام به حضار و تشکر از شی جین پینگ رئیس جمهور چین آغاز کرد.

 

رئیس جمهور ترکیه در پیام ارسالی خود به پانزدهمین کنفرانس تنوع زیستی سازمان ملل تاکید کرد: بار مسئولیت مبارزه با تغییرات اقلیمی و مشکلات محیط زیستی نباید تنها بر دوش کشورهای خاصی قرار گیرد.

 

اردوغان افزود: رسیدگی به مسئله تغییرات آب و هوایی ضروری است. تمامی کشورها بدون توجه به قدرت اقتصادی، موقعیت جغرافیایی و مسئولیت تاریخی خود باید در مسیر مبارزه با تغییرات اقلیمی تلاش کنند.

 

نابودی محیط زیست یکی از دلایل تبدیل شدن دریای مدیترانه به عنوان گهواره تمدنی جهان به گورستان پناهجویان است.

 

وی با اشاره به اهمیت تاریخی ترکیه در زمینه تنوع زیستی در جهان، ادامه داد: ترکیه در کانون سه مرکز از هشت مرکز تنوع گیاهی جهان قرار دارد. منطقه آناتولی محل پیدایش گندم، عدس، نخود، زیتون، سیب، گیلاس و بسیاری دیگر از گیاهان است.

 

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: قاره اروپا دارای 12 هزار نوع گیاه است درحالی که ترکیه به تنهایی میزبان 12 هزار گیاه است که نزدیک به 4 هزار عدد از این گیاهان منحصر به ترکیه هستند.

 

اردوغان گفت: با توجه به اهمیتی که تغیرات اقلیمی و تنوع زیستی برای ترکیه دارد، سال آینده میزبان شانزدهمین کنفرانس تنوع زیستی سازمان ملل خواهیم بود و طی سالهای 2022 تا 2024 نیز ترکیه ریاست این ساز و کار را برعهده خواهد داشت.

 

http://pintati.com/residence-turkey/

 

منبع