آکار: جان نیروهای خود در افغانستان را به هیچ عنوان به خطر نمی‌اندازیم

وزیر دفاع ترکیه خاطرنشان کرد: برای تامین امنیت سربازان خود در افغانستان هرگونه تدابیر را اتخاذ کرده و می‌کنیم

1693457

آکار: جان نیروهای خود در افغانستان را به هیچ عنوان به خطر نمی‌اندازیم

دیدارهای خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاع (IDEF’21) در استانبول ادامه دارد.

آکار در دیدار با جوآئو ارنستو دوس سانتوس، وزیر دفاع آنگولا توافقنامه نظامی بین دو کشور را امضا کرد.

وزیر دفاع ترکیه پس از شرکت در مراسم امضای این توافق‌نامه به سوالات خبرنگار آناتولی پیرامون آخرین تحولات افغانستان و حضور سربازان ترکیه در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی پاسخ گفت.

آکار با بیان اینکه از لحظات اولیه، همه مراکز عملیاتی زیر نظر وزارت دفاع ترکیه، فعالیت خود را به مرحله بالاتر ارتقا دادند، تاکید کرد: ما از همان ابتدا موضع و نیت‌مان را در مورد فرودگاه بین المللی کابل بیان کردیم.

وی افزود: هدف ما در اینجا برای همه روشن است. در راستای این هدف، هماهنگی لازم با ناتو، آمریکا و سایر کشورها، در منطقه و خارج از آن ادامه دارد. خواسته ما این است که روند عملیات و خدمات فرودگاه بین المللی حامد کرزی که برای افغانستان حائز اهمیت است، به سراسر این کشور بی‌وقفه انجام شود.

آکار همچنین تاکید کرد: عملیات تخلیه بخشی از شهروندان‌مان در افغانستان آغاز شده است. با هواپیماهای نیروی هوایی‌ این عملیات را انجام می‌دهیم.

وزیر دفاع ترکیه خاطرنشان کرد: برای تامین امنیت سربازان خود در افغانستان هرگونه تدابیر را اتخاذ کرده و می‌کنیم. جان نیروهای خود را به هیچ عنوان به خطر نمی‌اندازیم.

http://pintati.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/

 

منبع