گراسیموف: سیستم‌های دفاع موشکی آمریکا در مرزهای روسیه، عامل بی‌ثباتی است

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه ضمن اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا سامانه‌های دفاع موشکی را در اروپا و منطقه آسیا-اقیانوسیه مستقر کرده است، گفت که این امر عامل بی‌ثباتی است.

 
1663412
گراسیموف: سیستم‌های دفاع موشکی آمریکا در مرزهای روسیه، عامل بی‌ثباتی است

والری گراسیموف در سخنرانی خود در نهمین کنفرانس امنیت بین المللی مسکو اظهار داشت که معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک نو (استارت نو)، تنها توافق‌نامه بین‌المللی است که از ثبات استراتژیک در زمینه کنترل تسلیحات پشتیبانی می‌کند.

گراسیموف با تأکید بر اینکه تمدید استارت نو توسط ایالات متحده آمریکا و روسیه شرایطی را برای ادامه گفتگو در مورد مکانیزم کنترل سلاح‌های هسته‌ای آینده با توجه به عوامل جدید تعیین کننده ثبات استراتژیک ایجاد می‌کند، افزود:

"یکی از این عوامل سلاح‌های بسیار دقیق، مافوق صوت و کینتیک و همچنین سیستم‌های تهاجمی بدون سرنشین است که مرز بین پتانسیل سلاح‌های هسته‌ای و سلاح‌های غیر هسته‌ای را از بین می‌برد."

گراسیموف با اشاره به اینکه ناتو زیرساخت‌های خود را به سمت مرزهای روسیه سوق می‌دهد و این زیرساخت‌ها در خاک اعضای جدید ناتو واقع شده است، افزود: این اتحادیه قبلاً مأموریت حفاظت هوا را انجام می‌داد، اما اکنون نیروهای زمینی نیز در تشکیل نیروهای مبتنی بر پیش‌رو نقش دارد.

گراسیموف با تأکید بر اینکه فعالیت نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه در دریای سیاه و دریای بالتیک افزایش یافته است، گفت:

"اقدامات کشتی‌های ایالات متحده آمریکا و متحدان آن آشکارا تحریک‌آمیز است."

گراسیموف خاطرنشان کرد: 10 هزار سرباز وابسته به ناتو در اروپای شرقی مستقر هستند و بر تعداد آن نیز افزوده خواهد شد.

گراسیموف با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا قدرت نظامی خود را نه تنها در اروپا بلکه در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر کرده است، اظهار داشت:

"در حال حاضر، عناصر سیستم پدافند هوایی آمریکا در اروپا و منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر شده‌اند. این سیستم‌ها عامل بی ثبات کننده هستند."

گراسیموف همچنین افزود که بارها موضوع جلوگیری از استقرار سامانه‌های دفاع موشکی ایالات متحده آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه را مطرح کرده‌اند.

 

https://pintati.com/

منبع