اظهار امیدواری آمریکا از قبول پیشنهادات این‌کشور توسط کره شمالی

رایزنی‌های سونگ کیم برای آغاز مجدد مذاکرات با کره شمالی

 
1662110
اظهار امیدواری آمریکا از قبول پیشنهادات این‌کشور توسط کره شمالی

سونگ کیم نماینده ویژه واشنگتن در امور کره شمالی در خصوص برنامه هسته‌ای کره شمالی و آغاز مذاکرات نیمه تمام با این‌کشور، با مقامات کره جنوبی و ژاپن رایزنی کرد.

سونگ کیم اعلام کرد: دولت ایالات متحده آمریکا امیدوار است تا دولت کره شمالی در آینده‌ای نزدیک به پیشنهادات این‌کشور پاسخی مثبت بدهد.

مذاکرات سه‌گانه در پی دعوت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای تقویت و تحکیم اقتصاد کشور که با خطر قحطی مواجه بوده و بعلت شیوع ویروس کرونا آسیب‌پذیر شده‌است، صورت گرفت.

سونگ کیم در دیدار با " Noh Kyu Duk " دیپلمات بلندپایه کره جنوبی اعلام داشت: هم‌پیمانان موضع و تفاسیر رهبر کره شمالی را مد نظر قرار داده و امیدوار هستند که کره شمالی در آینده‌ای نزدیک به پیشنهادات مذاکره پاسخ مثبت بدهند.

سونگ کیم در پاسخ به سوالات روزنامه‌نگاران گفت: کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا بمنظور برقراری ثبات در شبه جزیره کره و یافتن راهی برای آغاز دیالوگ مجدد با کره شمالی در کوتاه‌ترین مدت ممکنه به  همکاری نزدیک ادامه خواهدداد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای اولین بار روز 12 ژوئن سال 2018 در سنگاپور دیدار کرده و پیرامون پاکسازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای و برقراری صلح دایمی و پایدار به توافق رسیده‌بودند.

هر دو رهبر روزهای 26 و 27 فوریه سال 2019 یک‌بار دیگر در ویتنام ملاقات کرده ولی این دیدار بشکل غیرمنتظره‌ای بدون توافق و بسرعت پایان یافته‌بود.

رهبران آمریکا و کره شمالی که روز سی‌ام ژوئن سال 2019 در منطقه عاری از سلاح واقع بین کره شمالی و جنوبی دیدار کردند،تصمیم به تداوم روند مذاکرات هسته‌ای گرفتند.

اجلاسیه‌های کاری دو کشور کره شمالی و جنوبی در ماه اکتبر سال 2019، با ادعای طرف کره شمالی بعلت ادامه موضع و رفتارهای قدیمی آمریکائی‌ها قطع شده‌بود.     

پاسپورت ترکیه

منبع