تداوم عملیات‌ ترکیه در شمال عراق؛ 121 تروریست از پای درآمدند

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که تاکنون در چارچوب عملیات‌ پنجه-صاعقه پنجه-رعد 121 تروریست از پای درآمده‌اند.

 
1642740
تداوم عملیات‌ ترکیه در شمال عراق؛ 121 تروریست از پای درآمدند

خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه در یک مصاحبه مطبوعاتی با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور در چارچوب عملیات پنجه-صاعقه پنجه-رعد به انهدام پناهگاه‌های تروریست‌ها ادامه می‌دهند، اعلام کرد که تاکنون 121 تروریست از پای درآمده‌اند.

وی تصریح کرد: عملیات با وجود شرایط سخت محیطی و شرایط جوی منطقه با موفقیت ادامه داشته و مخفیگاه‌های تروریست‌ها یکی پس از دیگری تخریب می‌شود.

آکار با اشاره به اینکه ترکیه در راستای محافظت از امنیت خود با همه گروه‌های تروریستی مبارزه می‌کند، افزود: فعالیت‌های نیروهای مسلح کشور در چارچوب قوانین بین المللی، رعایت حقوق بشر و بدون آسیب رساندن به محیط زیست و غیرنظامیان انجام می‌شود.

وزیر دفاع ترکیه همچنین با اشاره به تحولات دریای اژه و مدیترانه شرقی نیز گفت: ما به تلاش‌های خود برای حل مشکلات در گفت‌وگو با یونان مطابق با قوانین بین المللی و در چارچوب حسن همجواری ادامه می‌دهیم.

وی با بی‌اساس خواندن اظهارات برخی از سیاستمداران و نظامیان یونانی در 19 مه گفت: تحریف واقعیت‌های تاریخی و بیان چنین اظهاراتی تحریک کننده است. آنها تمامی تلاش خیرخواهانه ما را نابود می‌کنند.

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر تداوم تماس‌ها میان طرفین اعلام کرد که هفته آینده در چارچوب اقدامات اعتماد سازی جلسه‌ای با همتایان یونانی برگزار خواهد شد.

پاسپورت ترکیه

منبع