آکار و کالین نیز به تیتر یک روزنامه یونانی واکنش نشان داد

خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه به تیتر یک روزنامه یونانی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور را هدف قرار داد واکنش نشان داد.

 

آکار و کالین نیز به تیتر یک روزنامه یونانی  واکنش نشان داد

آکار وزیر دفاع گفت:

"ما مندرجات در سطح بسیار پایین در یک روزنامه یونانی که هیچ ارتباطی با روزنامه نگاری ندارد و رئیس جمهور ما را هدف قرار داده و هیچ عقل سلیمی، از جمله مردم یونان، هرگز آن را قبول نخواهد کرد، به شدت محکوم می کنیم.

آکار تأکید کرد که آنها انتظار دارند اقدامات اداری و قضایی لازم بلافاصله توسط مقامات یونانی در مورد این افراد غیراخلاقی که هدف آنها خرابکاری در روابط دو کشور است و از قبل در وجدان عمومی محکوم شده اند، انجام شود.

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز به تیتر روزنامه در مورد اردوغان رئیس جمهور واکنش نشان داد و گفت:

 "من این را به شدید‌ترین شکل محکوم می کنم، آن را نفرین می کنم، لعنت می کنم. زیرا این تیتر هیچ ارتباطی با آزادی مطبوعات و آزادی بیان ندارد. این یک تحریک است."

کالین با اشاره به توییت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به زبان ترکی درباره مدیترانه شرقی، نیز گفت:

"این یک گام خوب و خوش آیند است که آقای مکرون پیامی را به زبان ترکی منتشر کند. اما معنی بسیار مهمتر از سخن است. همچنین لازم است که بررسی شود که منظور چیست و در کدام  چارچوب استراتژیک سیاسی قرار دارد. به نظر من، آقای مکرون سیاست جهانی را به درستی نمی خواند."

برای خرید خانه در ترکیه با پین تاتی کلیک کنید

 

منبع