مجسمه ها در قرن دوم قبل از میلاد در پرگامون به اوج خود رسیدند و تندیس هایی که در آن دوره ایجاد شده اند ، آنها را تا به امروز تحسین می کنند. سبک Pergamon به یکی از مدارس مهم مجسمه سازی تبدیل شده است و نمونه های بسیار خوبی را می توان در موزه برگاما مشاهده کرد. شگفت آور ترین آثار تندیس های خدایان ، الهه ها و امپراطوران است که در کاوش های انجام شده در حومه پرکامون کشف شد. اگرچه برجسته ترین نمایشگاه های این موزه مجسمه ها است ، اما همچنین قطعات هنری دیگری از دوره های مختلف در معرض نمایش دائمی قرار دارد. بخش مردم نگاری برای کسانی که علاقه زیادی به فرهنگ عامه دارند نیز بسیار جالب خواهد بود.

استراحتگاه های تاریخی پادشاهان و ملکه ها
چشمه های حرارتی پرگامون ، شهر را به یکی از مهمترین مراکز درمانی و زیبایی در دوران باستان تبدیل کرده است که بسیاری از آنها به زمان ما رسیده اند. یکی از مهمترین اسپا های حرارتی در Pergamon در پردیس Güzellik Ilıcası ، در 4 کیلومتری Bergama واقع شده است. اعتقاد بر این است که وی توسط پادشاه اویامنس از پرگامون مأمور شد و به کلئوپاترا که از حمام کردن در آنجا لذت می برد خدمات آرایشی ارائه می داد.

برای دوستداران طبیعت
علاوه بر میراث تاریخی و فرهنگی ، برگاما زیبایی طبیعی شگفت انگیزی نیز دارد. گشت و گذار در طول مسیر به فلات کوزاک از طریق جنگل های کاج که دامنه کوه کوزاک بین برگاما و ایوالوک را پر می کند ، مملو از ویرانه ها و مناظر روستایی است ، همچنین امکان سفرهای سافاری را فراهم می کند.

چگونه برود؟
برگاما در حدود صد کیلومتری ازمیر ، بزرگترین شهر ترکیه در سواحل اژه واقع شده است. فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ارتباطات را با همه فرودگاه های مهم اروپا برنامه ریزی و اجاره داده است. همچنین تعدادی از شهرهای سراسر ترکیه از طریق هوایی ، ریلی و جاده ای به ازمیر متصل می شوند.