شهری که به آفرودیته ، الهه عشق و زیبایی اختصاص داده شده ، سال گذشته پذیرای بیش از 200000 بازدید کننده بوده است و نشانه ها نشان می دهد که رشد قریب الوقوع است.
پرگامون در سال 2014 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد و یکی از شهرکهای نادری بود که در طی سنین بسیاری از تهاجم ها و ویرانی ها جان سالم به در برد ، اما دوباره به دلیل شایستگی موقعیت استراتژیک خود مجدداً مورد استفاده مجدد قرار گرفت. همانطور که یافته های کاوش ها تأیید می کند ، تاریخ پیش از تاریخ Pergamon به هزاره ها باز می گردد. این شهر از سلطه فارسی و فتح اسکندر بزرگ فرار کرد. درخشان ترین مرحله از تاریخ آن تقریباً صد و پنجاه سال به طول انجامید که پایتخت پادشاهی پرگامون در سده های سوم و دوم پیش از میلاد بود. در این زمان یکی از بزرگترین کتابخانه های جهان در اینجا ساخته شد و شهر به مرکز درمانی تبدیل شد. هنرها نیز شکوفا شدند و شهر به ویژه مجسمه های باشکوه خود به ویژه شهرت یافت. در دوره روم ، پرگامون اهمیت خود را حفظ کرد و به "مشهورترین و بزرگترین شهر آسیای صغیر" تبدیل شد ، آنگونه که در قرن اول میلادی توسط فیلسوف و نویسنده پلینای بزرگ شرح داده شده است. بازدید از برگاما فرصتی را برای شما فراهم می کند تا از طریق بسیاری از تجربیات منحصر به فرد ، مراحل شهر قدیمی پرکامون را پیگیری کنید.

شهر آغازین
Pergama هر ساله نزدیک به یک میلیون نفر بازدید می کند و ویرانه های شهر باستانی Pergamon ، که شاهد بسیاری از اولین در تاریخ خود بوده است. یکی از مهمترین اینها اولین استفاده از برده داری بود. اختراع متن یک دستاورد بزرگ تاریخ بشر بود و ایجاد برده داری بسیار مهم بود زیرا رسانه ای را ایجاد می کرد و امکان ضبط سریع و پایدار متن ها را فراهم می کرد. توسعه برده پرگامون امکان ایجاد کتابخانه ای خطی را فراهم آورد که با کتابخانه مشهور جهان اسکندریه رقیب شود و راه را برای توسعه این شهر به عنوان یک مرکز مهم هنر و دانش در قرن دوم قبل از میلاد هموار کرد. پرگامون یکی از هفت کلیسای اول مسیحیت اولیه را داشت و نام آن در کتاب مقدس ذکر شده است. اولین تئاتر با تئاتر چوبی. اتحادیه اول؛ قانون اول بازار؛ سازماندهی اولین ساختمانهای عمومی؛ اولین اعتصاب و توافق جمعی از نخستین کسانی بود که در تاریخ پرکامون اتفاق افتاد.

موزه هوای آزاد
بناهای اصلی پرگامون باستان که شامل کلیه سازه های مذهبی ، اجتماعی و تجاری است ، در آکروپولیس قرار دارد و برجسته ترین آنها ویرانه های کتابخانه پرگامون است که یکی از بزرگترین بناهای تاریخی در آن دوران بود و میزبان مجموعه ای از 200000 نسخه خطی بود. ده هزار سالن تئاتر که تماشاگران از یک منظره شگفت انگیز از دره پرگامون لذت می بردند. پناهگاه آتنا و معبد دیونیسوس؛ پناهگاه تراجان؛ سالن بدنسازی Pergamon ، که یکی از مهمترین مؤسسات یادگیری هلنیستی بود. و کاخ های سلطنتی در Pergamon. پایه محراب بزرگ پرگامون یا محراب زئوس را می توان در آکروپولیس دید. اما ساختار محراب محراب در اواخر دوره عثمانی کاملاً متلاشی شد و به آلمان منتقل شد و اکنون در برلین در معرض نمایش است - محراب و گوشه گوشه ها بهترین نمونه های هنر و معماری هلنیستی را در دوره هلنیستی نشان می دهد. آسکلپیوس که یکی از مهمترین مراکز درمانی در دوران باستان بود ، از بیمارانی که با صدای آب ، حمام های لجن و شفابخشی آب چشمه تحت درمان بودند ، محروم می شد. پرگامون همچنین خانه پزشک گالن ، پدر داروسازی بود ، که باعث شد این شهر در تاریخ پزشکی و داروسازی بی نظیر باشد. معبد Serapis ، اختصاص به خدایان مصری ، یکی از سازه های اصلی دوران روم بوده و به دلیل رنگ آجری مورد استفاده ، به ریحان قرمز معروف بوده است. در دوره بیزانس این سازه فوق العاده بزرگ به کلیسا تبدیل شد و این یکی از هفت کلیسای اول ذکر شده در کتاب مقدس است.

ازمیر / شهر قدیمی پرگامون

پس از دوران روم و بیزانس ، Pergamon در معرض تسلط ترکیه قرار گرفت. امروز برگاما نمونه هایی از معماری سلجوقی و عثمانی مانند مساجد ، حمام ها و پل ها را در خود جای داده است. از جمله آنها می توان به اولو کامی (مسجد بزرگ) ، سلجوکلو میناریسی (مناره سلجوک) ، عدیروان کامی (مسجد چشمه وضو) ، شوکور هان (سینک کاروانسرا) و تاش هان (سنگ کرافانسرا) اشاره کرد. همچنین نمونه هایی از معماری عمرانی قرن 18 و 19 در کاله محللی (منطقه قلعه) واقع در دامنه های پایین تپه که در آن زمان Pergamon ساخته شده است.http://pintati.com/