مکانهای دیدنی
هنگام ورود به ازمیر ، مناظر زیادی وجود دارد که می توانید مانند کلیسای سنت پولیپارپ ، که یکی از هفت کلیسای ذکر شده در کتاب مقدس است ، مشاهده کنید. موزه باستان شناسی ، در نزدیکی میدان کوناک ، مجموعه ای چشمگیر از بناها شامل مجسمه های پوزیدون و دیمتر را که در دوران باستان در آگورا ایستاده بودند ، در خود جای داده است. در کنار موزه باستان شناسی موزه مردم نگاری قرار دارد که مجموعه ای چشمگیر از فرش های برگاما و گوردس ، لباس های سنتی و زیبایی عروس را به نمایش می گذارد. در کادیفکاله (Mt Pagos) خرابه های چشمگیر قلعه و دیوارهای آن که توسط لیسیماخوس در زمان سلطنت اسکندر بزرگ ساخته شده است ، ایستاده است. آنها هنوز هم کنترل ازمیر امروز را کنترل می کنند. این قلعه منظره ای عالی دارد که در آن می توانید از منظره ای شگفت انگیز از خلیج ازمیر لذت ببرید. آگورا ، یا بازار ، در منطقه نامزقا در زمان سلطنت اسکندر بزرگ ساخته شد. با این حال ، آنچه امروز باقی مانده است ناشی از بازسازی در زیر مارکوس اوریلوس پس از زلزله ویرانگر در سال 178 میلادی است. مسجد هصار در قرن شانزدهم ساخته شده است ، که در قرن نوزدهم مرمت شد ، این بزرگترین و قدیمی ترین مسجد ازمیر است. در روستای بیرگی ، کاخ Çakır Ağa نمونه خوبی از معماری سنتی ترکیه است.

طبیعت و تاریخ در رندر طراحی شهر بهم پیوسته اند.

اینسیرینس ، روستایی آرام که در فضای سبز قرار دارد ، مانند سایر شهرکهای اطرافش دارای سابقه طولانی است. می توانید از سلیقه های محلی لذت ببرید و از خانه های قدمت دوره عثمانی که در خیابان های باریک و سنگ فرش های سنگی امتداد دارند بازدید کنید. به عنوان شهرک اصلی اژه با بسیاری از خصوصیات منحصر به فرد دیگر ، روستای اینسیرینس ارزش بازدید دارد.

افسس: یادبود همه زمانها
شهر باستانی افسس مهمترین شهر باستانی ترکیه و یکی از بهترین شهرهای حفظ و مرمت شده است. هنوز هم می توان ساعت ها در خیابان های خود قدم زد و از معابد ، تئاترها ، کتابخانه ها ، خانه ها و مجسمه ها عبور کرد. این ساختمان شامل ساختمانهای عمومی بزرگی مانند کتابخانه باشکوه سلسوس ، تئاتر ، معبد هادریان و معبد مجلل Artemis است که یکی از هفت عجایب جهان باستان به حساب می آید. ویرانه ها همچنین شامل توالت های عمومی و حتی فاحشه خانه ها هستند که بیشتر مربوط به قرن چهارم قبل از میلاد است.

ازمیر / کتابخانه افسس / سلسوس

افسس برای گردشگری مذهبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا خانه ای باکره را در خود جای داده است. اعتقاد بر این است که باکره مریم توسط سنت جان به این خانه سنگی منتقل شده است ، جایی که تا زمان مرگ در سن 101 سالگی در آن زندگی کرده است. کلیسای باکره مریم ، در نزدیکی بندر اصلی افسس ، محل سومین شورای جهانگردی در سال 431 است. در قرن ششم ساخته شده است و مسجد عیسی بی ، که نمونه ای از معماری سلجوقی است. افسس فقط یک سایت توریستی نیست. این هتل با استفاده از سالن آمفی تئاتر بزرگ ، کتابخانه سلسوس و خانه مریم باکره در جشنواره بین المللی ازمیر قرار دارد.

افسسیان
به عنوان یکی از مهمترین مراکز باستانی که در سال 2015 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است ، افسس تقریباً 9000 سال در دوره های هلنی ، رومی ، بیزانس ، امارات و عثمانی ساکن بوده است. این شهر ساحلی مهم و مرکز فرهنگ و تجارت بود. کل این سایت شامل تپه Chukurisi ، تپه Ayasoluk (قلعه سلجوک ، کلیسای سنت جان ، کلیسای حمام عیسی بی ، مسجد عیسی بیگ ، معبد آرتمیس) ، خانه مریم باکره و البته شهر باستانی افسس است.

خود را در چوش تقویت کنید
منطقه Cesme به ویژه با ساکنان نزدیک ازمیر از اقامتگاه‌های تفریحی ویژه تابستانی است و دارای مکانهای تاریخی مانند قلعه قرن شانزدهم و کاروان باستانی است. سواحل ماسه ای سفید در امتداد جاده ای روبرو ، خانه های بسیار زیبا ، بسیاری از هتل های بزرگ و تعدادی رستوران با غذاهای دریایی عالی و غذاهای ترکی تنبل ، تنبل است. بیشتر هتل ها در سواحل خارج از مرکز شهر واقع شده اند و شبه جزیره از شرایط گشت و گذار بسیار خوبی برخوردار است ، زیرا ساحل Alacati یکی از بهترین مکان ها است.

در چمزه می توان به همراه تعطیلات ساحلی ، یک درمان کامل آبگرم را در اختیار شما قرار داد ، زیرا این منطقه طیف گسترده ای از اقامتگاه های هتل را با برخی هتل هایی که آبگرم های خاص خود را دارند ارائه می دهد و باعث می شود تا از آب معدنی طبیعی منطقه استفاده کنند. الیکا با ساحل شنی سفید به همین نام ، معروف ترین این چشمه های آب گرم است که حاوی مقادیر زیادی کلرید سدیم ، سولفات منیزیم و بی کربنات کلسیم است. Ilıca Hot Springs همچنین ماساژ زیر آب و درمان الکتریکی و همچنین حمام های معدنی گرم و دوش را در اختیار شما قرار می دهد.http://pintati.com/

ازمیر / چوش

ساحل فیروزه ای Alaçatı گشت و گذار را با آبهای آبی روشن خود در آغوش می گیرد.

شهر Alaçatı در جنوب و سرزمین الیکا و ساحل واقع شده است. آسیاب های بادی در بالای تپه های بالاتر از آلاکاتی ، یک شهر معمولی دلپذیر در دریای اژه پخش می شوند ، و برخی از آنها به کافه ها تبدیل شده اند. یک ساحل خوب در 2 کیلومتری جنوب و خلیج های بسیار زیبا در ساحل جنوب شرقی شهر وجود دارد