ازمیر زیبا ، با لمس های طراوت آور زندگی انسان ، شما را به دنیایی از مدرنیته و سنت های نفس گیر جذب می کند.
ازمیر شهر باستانی اسمیرنا یا "کشور مادر مقدس" است که حتی قبل از ورود هیتی ها نیز وجود داشته و توسط یونی ها ، پارس ها ، رومی ها و عثمانی ها اداره می شده است. شهر اصلی در هزاره سوم قبل از میلاد (در حال حاضر Bayraklı) تأسیس شده است و دارای پیشرفت ترین فرهنگ ، همراه با تروی ، در غرب آناتولی است. کاوش های بیکرلی معبد اختصاص داده شده به آتن و دیوار شهر ایونی را نشان داده است که بین قرن هفتم و پنجم قبل از میلاد مسیح در آنجا شکوفا شده است. ظروف سفالی از هزاره سوم قبل از میلاد نازل شد. تا سال 1500 قبل از میلاد ، تحت تأثیر امپراتوری هیتیت مرکزی آناتولی قرار گرفت.

ازمیر بازدید کنندگان را در فضایی از تاریخ و مدرنیته مجذوب خود می کند.

در هزاره اول قبل از میلاد ، ازمیر که در آن زمان به اسمیرنا معروف بود ، به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای اتحادیه یونی طبقه بندی شد و اعتقاد بر این است که هومر در این دوره در اینجا زندگی می کرد. فتح بانوی شهر در حدود 600 سال قبل از میلاد به این دوره پایان داد. ازمیر در قرن ششم پیش از میلاد مسیحی چیزی بیش از یک دهکده در سراسر حکومت لیدیان و فارسی باقی مانده است. در قرن چهارم قبل از میلاد ، در زمان سلطنت اسکندر کبیر ، یک شهر جدید در دامنه کوه کادیفکاله ساخته شد. دوره روم در ازمیر ، که از قرن اول قبل از میلاد آغاز شد ، دوره دوم عالی آن بود. حکومت بیزانس در قرن چهارم دنبال شد و تا زمان فتح سلجوقی قرن یازدهم ادامه یافت. در سال 1415 ، تحت حاکمیت سلطان محمود چلبی ، ازمیر بخشی از امپراتوری عثمانی شد.

به روز مدرن ازمیر خوش آمدید!
امروز ازمیر یکی از شهرهای تفریحی ترکیه است: خیابان های آن با نخلستان ها ، کناره های زیبا و خانه های زیبا سایه خورده است. ازمیر به عنوان مقصد نهایی برای "جاده پادشاه" ، که به ایران می رسد ، همچنان به عنوان کانونی برای گردشگری و اوقات فراغت قرار دارد. خط ساحلی این شهر به دلیل داشتن رستوران های ماهی در کنار ساحل و همچنین میله ها ، دیسکوها و کلوپ های شبانه شناخته شده است در حالی که مناطق دور افتاده آن سرشار از آثار و یادبودهایی است که داستان تمدن های بی شماری باستانی را روایت می کند. همچنین ، از زمان های بسیار قدیم بسیار چشمگیر است ، چشمه های بالچووا فقط در 10 کیلومتری غرب ازمیر یافت می شود. ادامه مطلب