شهر باستانی کیبیرا، معروف به «شهر گلادیاتور‌ها» در استان بوردور ترکیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد.

 

شهر گلادیاتور‌ها در ترکیه آماده میزبانی از گردشگران است
 

    

شهر باستانی کیبیرا، معروف به «شهر گلادیاتور‌ها» در استان بوردور ترکیه که همه ساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود.

این شهر باستانی که در ارتفاع 1350 متری از سطح دریا قرار گرفته، سال 2006 در جریان کاوش‌های باستان شناسی کشف شد.

سازه‌های عظیم باستانی شهر گلادیاتورها که از سبک معماری رم و بیزانس برخوردار است، تنها یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه تاریخی به شمار می‌رود.

از دیگر جاذبه این شهر می‌توان به استادیوم 10 هزار نفره، خانه موسیقی سنگفرش شده با موزاییک‌های مدوسا، یک حمام تاریخی، سالن تئاتر 9 هزار نفره و گورهای زیرزمینی اشاره کرد. شهر باستانی کیبیرا، در سال 2016 در لیست موقت میراث جهانی و حافظه جهانی یونسکو قرار گرفت.

برای سفر به ترکیه حتما یک سیم کارت بخرید تا راحتتر بتوانید مراکز دیدنی و تاریخی را پیدا کنید. اگر چنانچه تمایل دارید در این کشور زیبا در ملک سرمایه‌گذاری کنید و یا اقامت داشته باشید، به پین تاتی یه سر بزنید.

دکتر شکری اوزو‌دوغرو، استاد باستان‌شناسی دانشگاه محمد عاکف ارسوی و رئیس تیم حفاری شهر باستانی کیبیرا به خبرنگار آناتولی گفت: شهر گلادیاتورها که به دلیل پاندمی کرونا موقتا تعطیل شده بود، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود.

وی افزود: شهر باستانی کیبیرا ضدعفونی و تابلوهای آموزشی با محتوای موارد بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نیز در مناطق مختلف آن نصب شد.

منبع: خبرگزاری آناتولی