بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی ترکیه میزان بارندگی در ماه کذشته در ترکیه 28 درصد افزایش یافته است.

 

افزایش چشم‌گیر میزان بارندگی در ماه گذشته در ترکیه

بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی ترکیه، میانگین بارش دراز مدت در ماه می 49.3 میلی‌متر ثبت شده‌ است. در حالی که این میزان در ماه می سال گذشته 35.4 میلی‌متر بود. بدین‌ ترتیب میانگین بارش در ماه می امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 79 درصدی به 63.2 میلی‌متر رسیده ‌است.

میانگین بارش در ماه می سال جاری نسبت به میانگین بارش دراز مدت سال‌ها 28 در صد افزایش یافته ‌است.

منطقه شمال اژه به ویژه استان‌های ازمیر، بالیک‌اسیر، تکیرداغ، کیرکلارائلی، بخش غربی استانبول، قسمت شرقی استان آنتالیا، استان دنیزلی، اسپارتا، حومه استان بوردور، استان کوجاائلی، اطراف استان ساکاریا، گیره‌سون و سواحل استان ریزه به میزان دوبرابر بارندگی نرمال بارش داشته است. اما میزان بارندگی نرمال در استان قارامان، شهرستان‌های کاش و فینیکه استان آنتالیا و حومه استان شرناق نیز به طور 40 درصدی کاهش یافته ‌است.

بیشترین میزان بارش در ماه می گذشته در ترکیه با 160 میلی‌متر در استان ریزه و کمترین میزان بارش نیز با 20 میلی‌متر در استان قارامان به ثبت رسیده‌ است.

بر این اساس میزان بارش در ماه می گذشته در هفت بخش ترکیه افزایش داشته است. بدین ترتیب بیشترین میزان بارندگی در منطقه مارمارا و اژه و کمتیرن میزان بارش نیز در منطقه آناتولی مرکزی به ثبت رسیده ‌است.

در حالی که بیشترین میزان بارش در دوره مشابه سال گذشته در منطقه اژه و مدیترانه صورت گرفته بود.

منبع: خبرگزاری آناتولی

در بین شهرهای ترکیه استانبول به عنوان یکی از بهترین شهرهای ترکیه به شمار می‌رود. اگر به دنبال خرید ملک در ترکیه هستید پین تاتی به شما استانبول را پیشنهاد می‌دهد.

آب و هوای خوب شهر تمیز و مردمانی صمیمی لذت اقامت را برای شما دوچندان می‌کند. میدان تکسیم و خیابان استقلال هم که برای همه ایرانی‌ها پر از خاطرات شیرین است.

راستی سیم کارت ترکیه را هم فراموش نکنید.