رئیس جمهور ترکیه با اشاره به موفقیت کشور در مبارزه با کرونا گفت که در بخش گردشگری سلامت یک جهش بزرگ را تجربه می‌کنیم.

اردوغان: در بخش گردشگری سلامت یک جهش بزرگ را تجربه می‌کنیم
 

    

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم افتتاحیه «بیمارستان فوریت‌های پزشکی پروفسور مراد دیلمنر» در منطقه یشیل‌کوی استانبول گفت: در بخش گردشگری سلامت یک جهش بزرگ را تجربه می‌کنیم.

وی با اشاره به بازسازی و تجهیز زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی در کشور گفت: در حالی تعداد زیادی از کشورهای جهان با ایجاد بیمارستان‌های موقتی و پیش ساخته در صدد مقابله با مشکلات هستند که ما با ساخت بیمارستان‌های دائمی در بازه زمانی کوتاه موفق به حل این مشکلات شدیم.

اردوغان همچنین افزود: ساخت بیمارستان فوریت‌های پزشکی پروفسور مراد دیلمنر یشیل‌کوی استانبول که در کمتر از دو ماه به بهره‌برداری رسید٬ الگویی نمونه است. ترکیه با زیرساخت‌های بهداشتی و سیستم عمومی بیمه درمانی خوب در طول مبارزه با کرونا توجه‌ها را به سوی خود جلب کرد.

وی تصریح کرد: با بیش از 1 میلیون 100 هزار کادر درمانی آماده خدمت رسانی به ملت عزیزمان هستیم. ترکیه با یازده بیمارستان شهر، هم در زمینه ساخت و بهره برداری و هم کیفیت ارائه خدمات به یک الگوی جهانی تبدیل شده است.

اردوغان گفت که فاصله نزدیک و دسترسی آسان به فرودگاه از مزایای این بیمارستان است که در بخش گردشگری سلامت حائز اهمیت بسیار است.

منبع: خبرگزاری آناتولی