فرودگاه استانبول توسط شورای سبز ساختمان آمریکا به عنوان بزرگترین ساختمان معتبر LEED در جهان به ثبت رسیده است

ترمینال فرودگاه استانبول گواهینامه طلای LEED دریافت کرد

فرودگاه استانبول توسط شورای ساختمان سبز آمریکا به عنوان بزرگترین ساختمان معتبر LEED در جهان به ثبت رسیده است..

سیستم صدور گواهینامه LEED یک فرایند طولانی مدت است که از مراحل طراحی شروع  شده تا اتمام ساختمانها را در بر می گیرد، اما موضوعات مربوط به چندین رشته را نیز شامل می شود.

این سیستم ساختمان ها را در مباحث مختلفی از جمله زمین پایدار، راندمان آب، انرژی و جو، مواد و منابع، کیفیت زندگی داخلی، نوآوری در طراحی و اهمیت محلی ارزیابی می کند.

ساختمانهایی که شرایط پیش نیاز را دارند بر اساس امتیازاتی که در نتیجه ارزیابی‌ها دریافت کرده اند در سطح "معتبر، نقره، طلا یا پلاتین" ثبت می شوند.

در چارچوب سرفصل های LEED، معیارهایی مانند تشویق سیستم های حمل و نقل عمومی و سیستمهای جایگزین  در حمل و نقل استفاده از برخی روش ها برای صرفه جویی در مصرف آب و استفاده کارآمد از آب، ساخت طراحی و انتخاب سیستم برای افزایش بهره وری انرژی در ارزیابی های اولویت بندی شده است.

علاوه بر این عناوین، مباحثی از جمله جلوگیری و از بین بردن دود سیگارها و مواد فرّار، که برای سلامتی انسان مضر است از محیط داخلی، بهبود و کنترل کیفیت هوای داخل و بهره مندی از نور روز نیز ارزیابی می شود. 

 

منبع: خبرگزاری آنادولو

 

در زمان سفر به استانبول بهتر است در فرودگاه از خرید سیم کارت خودداری کنید زیرا که غرفه‌ها قیمت سیم کارت را به دلار محاسبه می‌کنند. اگر به دنبال تفریح و دیدن جاهای تاریخی استانبول هستید بهتر است برای پیدا کردن مسیر درست یک سیم کارت ترک تلکام بخرید و با اینترنت همراه به راحتی مسیرهای خود را پیدا کنید.