رئیس جمهور ترکیه ضمن اشاره به اهمیت گرامیداشت یاد سلطان محمد فاتح در ایاصوفیه تاکید کرد انشالله در ششصدمین سالگرد فتح استانبول کشوری در خور اجدادمان برای جوانان به یادگار خواهیم گذاشت.

استانبول/ خبرگزاری آناتولی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم گرامی‌داشت پانصد و شصت و هفتمین سالگرد فتح استانبول «جشن فتح» که به همت وزارت فرهنگ و گردشگری کشور در ایاصوفیه برگزار شد، تاکید کرد: انشالله در ششصدمین سالگرد فتح استانبول در سال 2053 ترکیه‌ای در خور سلطان محمد فاتح و اجدادمان برای جوانان به یادگار خواهیم گذاشت.


رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: از خداوند می‌خواهم که موفقیت‌های بزرگی را برای ملت‌مان ارزانی بدارد. از همه برادران و خواهرانم که در چنین روزی ایاصوفیه، یادگار اصلی فتح استانبول را تنها نگذاشتند٬ تشکر کنم.

وی در پایان تاکید کرد: زندگی‌مان را وقف استانبول کردیم. خدمات‌مان در این شهر به عنوان شهردار، نخست‌وزیر و رئیس جمهور برگه برات‌ در دنیا و آخرت است. انشالله در ششصدمین سالگرد فتح در سال 2053 ترکیه‌ای در خور فاتح و اجدادمان برای جوانان به یادگار خواهیم گذاشت.

اگر علاقه به شهر زیبای استانبول دارید و دلتان می‌خواهد استانبول را مثل کف دستتان بشناسید و از جاهای دیدنی دیدن کنید، قبل از سفر حتما یک سیم کارت ترک تلکام بخرید تا به آسانی مسیرتان را پیدا کنید.